همزمان با اولین شام غریبان شهادت سردار سلیمانی گلزار شهدا کرمان همچنان از حضور زائران قبر فرمانده خالی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   همزمان با شام غریبان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گلزار شهدا شهرکرمان همچنان مملو از جمعیت مردمی است که با چشمان اشکبار غم از دست دادن برادری بزرگتر و بزرگ مردی رشید است.

مردم کرمان از بعد از نمازصبح همچنان در قالب جمعیت های پراکنده در گلزار شهدا کرمان حضور دارند و برای حتی ثانیه ای ازدحام جمعیت در این محدوده از شهر کرمان کاسته نشده است.

صاحب عزای این روزها مردمی هستند که هیچ گاه لبخندهای شیرین سردارمهربان ومردمی یعنی حاج قاسم را در گلزار شهدا آن وقتی که برای دیدار همرزمانش می آمد، فراموش نمی کنند اصلا دلشان غنج می رود با افتخار بادی به غبغب بیاندازند وبگویند حاج قاسم، همشهری ماست.

حاج قاسم همین جاست زنده است +فیلم

بچه های کوچکی که ماوای شان گلزار شهدا است مردی را به یاد دارند که از جیب هایش مهربانی وشکلات و برلب هایش لبخند های شاد می تراوید و دلشان را غنج می داد و جوان هایی که به ناگاه با دیدن سردار که در خلوت میان هفته به گلزار شهدا آمده غافلگیر می شدند.

حالا همه عزادارند بچه ها هم دیگر در گلزار بازی نمی کنند در میان سر وصدای نوحه وعزاداری هایی که مداوم پخش می شود خبری از جست وخیز بچه ها نیست گویی همه گلزار عزادار حاج قاسم به عنوان پدری مهربان هستند.

حالا مردم حاج قاسم را در کنار خود دارند برای همیشه، دیگر حاجی به سوریه ولبنان وعراق نمی رود همین جا می ماند از امشب که ایام فاطمیه آغاز می شود باید برای برگزاری مراسم فاطمیه در بیت الزهرا(منزل وقف شده سردار) برنامه ریزی شود اما هیچ کس خود حاج قاسم نمی شود قطعا امسال فاطمیه بیت الزهرا نیز حس وحال دیگری دارد.

چند روز است که در شهر انگار گرد غم پاشیده اند ، قبل از این هم سردار به سفر می رفت اما دلخوشی ما به این بود که سردار در گوشه ای از دنیا برای ایران و اسلام در تلاش است و دعای خیر مادران و پدران شهدا بدرقه راهش است، اما حالا سردار همین جاست همین بغل گوش مان آرام گرفته، اما شهر دلگیر است و نبود لبخندهای مهربان وانرژی مثبت او را فریاد می زند.

حاج قاسم همین جاست زنده است +فیلم

به قول آن مداح حاج قاسم نمرده حاج قاسم همین جاست، مقام حاج قاسم مقام شهادت است که والا ترین مقام در عالم است اما مردم دلشان گرفته ، نبود،سردار اشک شان را جاری کرده و گویی این اشک خشک شدنی نیست.

صف مردم عزاداری که برای زیارت قبر سردار مقاومت آمده اند همچنان برقرار و همگی مشتاقانه تن به این ایستادن های طولانی می دهند تا دست شان به قبر بزرگ مرد مقاومت برسد وقلب شان آرام شود شاید.

برای بعضی انگار عالمی دیگر دارد گلزار، حاج قاسم همین جاست انگار در گلزار قدم می زند، سرقبر شهید یوسف الهی است گاهی میان شهدای گمنام پایین گلزار می رود گاهی برمی گردد وبه عکس شهید محتشم و ردیف شهدای اطلاعات لشکر خیره می شود ویا کنار شهیدان سیف الدینی ، سلیمی کیا وطائی می رود.

دور می زند و از ردیف دوم قبور شهدا به سمت شهید مغفوری و شفیعی و دیگر بچه های کربلای ۵ حرکت می کند ، زیر لب زمزمه می کند خاطرات خودش را با تک تک رزمنده ها مرور می کند.

حاج قاسم همیشه بین شهدای غدیر حس دیگری دارد گوشه بالای گلزار اما حاج قاسم را کسی با لبخند نمی بیند هنوز حاج قاسم عزادار بچه های آن هواپیمای سقوط کرده در دل کوههای سیرچ است این را از نگاه بارانی اش کنار این بچه ها می شود حس کرد.

قدم می زند و با حسرت با تک تک دوستانش درد دل می کند و زیر لب ذکر می گوید برای آرام شدن دلش ، به حسین آقای یوسف الهی که می رسد حاج قاسم دیگر از دنیا می برد و می رود به روزهای جنگ و عملیات هایی که با حسین می رفتند، حالا فرمانده به میان هم رزمانش برگشته و جمع شان جمع است دیگر نیازی نیست حاج قاسم در گلزار بچرخد ، گلزار شهدا دور حاج قاسم می گردد و می گردد....

حاج قاسم همین جاست زنده است +فیلم

وهمه زائران شهدا صدای حاج قاسم را هنوز می شنوند و لبخندش را حس می کنند انگار واقعا قاسم همین جاست در گلزار....

این چیزهاست که کرمانی ها را افسرده کرده، زمین خالی از حاج قاسم اما آسمان ها در شادی رسیدن حاج قاسم به وصال یار.

بیاد سردار دلها در شام غریبان فقدان بزرگ مرد مقاومت و به احترام سیده زنان عالم حضرت زهرا(س) صلوات 

گزارش از مرضیه السادات حسینی راد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.