نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهادت سردار مقاومت باید نماد وحدت و همبستگی ملی و منطقه‌ای باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در دانشگاه تبریز با تاکید بر پرهیز از هر گونه تحلیل در خصوص شخصیت این شهید والا مقام که مسایل جناحی را دامن بزند افزود: با تمام توان و برنامه‌ریزی، مراسم تجلیل از سردار سلیمانی را با شکوه ادامه داد تا این مراسم، جلوه گاه وحدت ملی و مردمی باشد.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی، شخصیتی ملی و انقلابی بوده و باید دربرابر ایثار و فداکاری این چهره ملی تعظیم کرد گفت: تاثیر گزاری تفکر ایشان بر اقشار مختلف مردم در تشییع پیکر پاکش مشهود بود و باید این تفکر در کشور ما ماندگار شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک چهره انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست و بر ولایی بودن خودش اصرار می‌کرد.

اوافزود: شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت اسلامی و سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی است که فرزندان جبهه انقلاب اسلامی را در کشور‌های مختلف تربیت کرد و امروز هر نیروی مجاهد و مقاومی که در هر جای منطقه می‌بینیم، تحت تاثیر مجاهدت‌های این سردار بزرگ اسلام است.

او ادامه داد: او یک شخصیت صرفا نظامی نبود، او مردی بزرگ و دلسوز برای رزمندگان اسلام و به خصوص رزمندگان مدافع حرم بود و فرزندان شهدای مدافع حرم از ابعاد مختلف به سردار سلیمانی، عشق می‌ورزیدند و او هم به مشکلات فرزندان شهدای مدافع حرم رسیدگی می‌کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی یک شخصیت فرهنگی-اجتماعی هم بود و در خدمت رسانی به مردم همیشه پیشگام بود، خاطرنشان کرد: شاید کم‌تر کسی میداند که راه اندازی و توسعه مواکب اربعین حسینی مخصوص این شخصیت بزرگ و اجتماعی بود و دستور مستقیم او برای ورود مواکب اربعین حسینی به مناطق سیل زده در سیل فروردین سال جاری، هرگز فراموش نمی‌شود.

او تاکید کرد: شایسته است که در کنار سوگ و عزاداری فقدان این بزرگ مرد اسلام و ایران، وجه حماسی شهادت نیز مطرح و برجسته شود و مراسم آن شهید، پایگاه اظهار برائت و نفرت ملی و جهانی علیه آمریکا و صهیونیسم بشود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: انتقام جبهه مقاومت از خون حاج قاسم سلیمانی و رژیم سفاک آمریکا دامن صهیونیست‌ها را هم میگیرد.

او ادامه داد: با توجه به پرواز شهید سلیمانی از سوریه به عراق، رهگیری مسیر پرواز ایشان توسط صهیونیست‌ها بسیار محتمل است، ولی آمریکا و ترامپ که نوکران صهیونیسم جهانی هستند، خواستند خودشان را با این ترور مطرح کنند.

او با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در۴۰ سال گذشته ۴۰ هزارشهید تقدیم انقلاب و مقاومت اسلامی کرده است، تصریح کرد: نقش سپاه و نیروی قدس سپاه در حراست از کشور باید برجسته شود و حمایت و پشتیبانی خود را از منصوب رهبری، فرمانده جدید نیروی سپاه قدس اعلام کنیم تا بدانند ملت ایران اسلامی پشتیبان سردار قاآنی و سپاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امروز، سردار قاآنی، یک سلیمانی دیگر است و ما نباید از این مسئله غفلت کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سردار سلیمانی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.