مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی مهارتی با عنوان "جیره نویسی دام و طیور" در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری ششمین دوره آموزشی مهارتی با عنوان "جیره نویسی دام و طیور" در مرکز تخصصی آموزشی فنی و حرفه‌ای شماره یک شهر کرمانشاه واقع در سه راه حافظیه، گفت : این دوره آموزشی در راستای اجرای طرح ارتقای شاخص‌های بهره‌وری بخش کشاورزی و با هدف افزایش مهارت شاغلین بخش کشاورزی وجوانان فارغ التحصیل جویای کارو همچنین کمک به اشتغالزایی استان از سوی مدیریت هماهنگی ترویج جهادکشاورزی در حال برگزاری است.

او گفت : این دوره آموزشی از ۱۵ دی ماه شروع شده و به مدت ۹روز در دو سطح تئوری و عملی در حال برگزاری است که در این مدت تعداد۲۵ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بویژه کارشناسان دامپروری با روش‌های شناخت مواد غذایی مورد نیاز دام و طیور، شناسایی نیاز‌های دام وطیور در سنین مختلف پرورش و روش‌های جیره نویسی در مرغداری‌ها و دامداری‌های صنعتی وسنتی آشنا می‌شوند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در پایان این دوره آموزشی از طرف اداره کل فنی و حرفه‌ای ابتدا آزمون مهارتی پایان دوره از فراگیران گرفته شده و سپس برای فراگیرانی که موفق به کسب نمره قبولی از هر دو آزمون تئوری و عملی شده اند کارت مهارتی فنی و حرفه‌ای صادر خواهد شد.

مهرابی هدف از برگزاری دوره‌های این چنینی را بالا بردن توان علمی کشاورزان و تلاش برای سمت و سو گرفتن کشاورزی استان از سنتی به مدرن عنوان کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.