به دنبال هشدار‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی اعضای ستاد بحران کنارک پس از اتخاذ تصمیمات لازم ستاد مدیریت بحران در این شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

ستاد مدیریت بحران کنارک در حالت آماده باش قرار گرفتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حمیدالدین یوسفی فرماندار کنارک گفت: موج بارشی جدید از اواخر این هفته تا شنبه هفته آتی جنوب شرق را در بر می‌گیرد و احتمال سیلابی شدن محور‌های مواصلاتی و طغیان رودخانه‌های محلی، وجود دارد لذا همه دستگاه‌های اجرائی بایستی با تمام امکانات و نیرو‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی لازم را کسب کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کنارک با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تامین سوخت در مواقع ضروری تدبیر شده باشد اظهار داشت: جهاد کشاورزی باید برنامه اطلاع رسانی لازم را به کشاورزان داشته باشد تا از وقوع هر گونه خسارت به محصولات شان جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان کنارک گفت: برای تعطیلی مدارس در صورت وقوع و تشدید بارش‌ها تصمیمات لازم در همان موقع اتخاذ می‌شود.

او گفت: شیلات و دریابانی به منظور حفظ ایمنی اهالی و صیادان تا اطلاع ثانوی از ورود شناور‌ها به دریا جلوگیری نمایند.

او  با اشاره به اینکه مسافران و سرنشینان خودرو‌های سبک و سنگین که در محور‌های مواصلاتی شهرستان کنارک تردد می‌کنند باید به هشدار‌های پلیس، راهداران و تیم‌های امدادی توجه کنند گفت: شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران نسبت به اطلاع رسانی اهالی در رعایت موارد احتیاطی در تردد و نزدیک شدن به رودخانه‌ها و حاشیه رود‌ها اقدام نمایند.

یوسفی به دستگاه‌های اجرایی شهرستان، شهرداری، اداره حمل و نقل جاده‌ای بخشداران دهیاران و تاکید کرد ضمن کسب آمادگی لازم، بدون اجازه منطقه را ترک نکنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار