معاون سیاسی استاندار همدان گفت: طرح هر سمن یک روستا در استان همدان اجرا می‌شود.

طرح هر سمن یک روستا در استان همدان اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی استاندار همدان گفت: بالاترین سرمایه هر مملکتی نیروی انسانی آن سرزمین است بنابراین آن‌هایی که در بخش مدیریت فعالیت می‌کنند باید با آینده‌نگری اقدام به تربیت نیرو‌های جوان کنند.

او با بیان اینکه به شخصه تصمیم گرفته‌ام بسیاری از جلسات معاونت سیاسی استانداری را با حضور جوانان عضو مجمع اندیشه‌ورز استان برگزار کنم، افزود: بهترین دوره آموزشی برای اینکه فردی به مدیری توانمند تبدیل شود یا اینکه بتوان از ظرفیت‌های وی استفاده کرد، شرکت این افراد در جلسه‌ها است.

معاون استاندار همدان با اعلام اینکه با استفاده از این روش می‌توانیم ۲۰۰ جوان توانمند و با استعداد را تربیت کنیم، بیان کرد: از جمله راهکار‌های استفاده از ظرفیت جوانان، تسهیل مسیر انجام کار‌ها در ادارات است.

آزادبخت ادامه داد: مسیر رشد جوانان از مسیر مدیران می‌گذرد چرا که راه دیگری برای آن‌ها وجود ندارد بنابراین لازم است مدیران به جوانان اعتماد کرده و بستر رشد آن‌ها را فراهم سازند تا با رعایت عدالت، افراد توانمند مسئولیت‌ها را برعهده گیرند.

او با استقبال از ایده اجرای طرح هر سمن یک روستا، عنوان کرد: در روستا‌های ما افرادی هستند که به صورت خودجوش برخی کار‌ها را انجام می‌دهند و ما می‌توانیم با راه‌اندازی این سمن‌ها از ظرفیت آن‌ها برای خدمت به دیگران استفاده کنیم.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه برای موفقیت در کشور راهی به جز اعتماد به جوانان نداریم، گفت: برای تسهیل امر اشتغال در جامعه و پرداخت تسهیلات به جوانان باید اقدام به عقد تفاهم نامه‌های مختلف با مراکز مربوطه ،کنیم چرا که بانک‌ها هنگام ارائه تسهیلات به افراد متقاضی آن‌ها را تا مرز دیوانگی پیش می‌برند.

آزادبخت نیز با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در همدان گفت: ما برای ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی زمین را معرفی کرده‌ایم تا نهاد‌های مسئول مراحل ساخت مسکن‌ها را آغاز کنند.

او با بیان اینکه هزینه ساخت یک واحد ۷۰ متری ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود، بیان کرد: افرادی که مایل به استفاده از این ظرفیت هستند باید از همان ابتدا هزینه ساخت مسکن را داشته باشند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی همدان نیز از اجرای طرح مهارت آموزی برای هزار و ۶۴۰ نفر از جوانان همدانی خبر داد و تاکید کرد: تعهد ما در سال ۹۸ برای هزار و ۵۰۰ نفر بود که ما توانسنیم به بیش از تعهد خود عمل کنیم.

توصیفیان درباره طرح کارورزی برای دانشگاهیان و فارع التحصیلان نیز افزود: از ابتدای سال تاکنون توانسته‌ایم طرح را برای ۵۰۹ نفر اجرا کنیم در حالی که تعهد ما تا پایان سال ۶۰۶ نفر است.

او با بیان اینکه در استان همدان ۳۳۰ رشته مشاغل خانگی وجود دارد، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون برای هزار و ۴۸ نفر مجوز صادر شده و بیش از ۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/ب

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.