کرزی در نشست خود با وزیر خارجه ایران از کمک های جمهوری اسلامی برای ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر قدردانی کرد.

کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان کمک کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی»، رئیس جمهور سابق افغانستان در حاشیه نشست مجمع گفتگوی تهران با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

وی درباره این نشست در صفحه توئیتر خود نوشت: «از قدرت‌های بزرگ و همسایگان افغانستان به ویژه ایران به‌خاطر کمک به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر قدردانی کردم.» 

وی اضافه کرد: «امیدواریم آمریکا به برجام بازگردد و اتحادیه اروپا، روسیه و چین در این راستا تلاش کنند. در همین راستا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیداری داشتم.»

گفنی است که «مجمع گفتگوی تهران» روز سه‌شنبه با حضور وزیر امور خارجه ایران و معاون وی، وزیر خارجه عمان و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رئیس جمهور سابق افغانستان در این نشست گفت: ایران علیرغم حضور نظامی آمریکا در افغانستان طی ۱۸ سال گذشته، رابطه بسیار خوبی با افغانستان داشته و به بازسازی افغانستان کمک کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در راستای آموزش و پرورش در افغانستان اقداماتی را صورت داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار