کشت کلزا در دزفول ۳۰۰ درصد افزایش یافت/پیش بینی برداشت ۱۲ هزار تن محصول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول از افزایش ۳۰۰ درصدی کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان در مقایسه با پارسال خبر داد.

احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دزفول به لحاظ شرایط اقلیمی، آب و خاک مناسب و همچنین کشاورزان فعال، یکی از مناطق و قطب‌های تولید دانه روغنی بخصوص کلزا در استان خوزستان به شمار می‌رود.

او افزود: در سال جاری با نهضت کشت کلزا که در خوزستان با مدیریت و حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان راه اندازی شد، در دزفول با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

زارعی میزان کشت کلزا طی پارسال را حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار عنوان و اظهار کرد: در سال زراعی جاری، این میزان از ۶ هزار هکتار گذشت و حدود ۳۰۰ درصد میزان سطح سطح زیر کشت این دانه روغنی رشد نشان می‌دهد.

این مقام مسئول پیش بینی کرد از این میزان سطح زیر کشت، حداقل ۱۲ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

دزفول، تولیدکننده ۹۰ درصد بذر هیبرید کلزا کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اذعان داشت: این شهرستان مرکز تولید هیبرید کلزا محسوب می‌شود، به این صورت که بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور به این نوع بذر در دزفول تولید می‌گردد.

او بیان کرد: تولید هیبرید کلزا سبب محدودیت‌هایی برای کشت نوع دانه‌ای این محصول ایجاد نمود، چراکه کشت‌های بذری حدود یک هزار و ۶۰۰ متر ایزولاسیون نیاز دارند تا مزارع بذری و دانه‌ای از یکدیگر تفکیک شوند و مجزا باشند و اگر این موضوع نبود، قطعا سطح کشت بیش از میزان موجود را شاهد بودیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار