نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره صلح و امنیت جهانی گفت چرا این شورا در قبال اقدامات ارتش تروریستی آمریکا سکوت کرده است.

بشار جعفریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه، بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره صلح و امنیت جهانی اعلام کرد: «چرا باید همچنان مردم فلسطین و سوریه از اشغالگری اسرائیل رنج ببرند؟ چرا شورای امنیت سازمان ملل در قبال اعتراف به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و اشغال جولان سوریه ساکت است؟»

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: «چگونه شورای امنیت در قبال جنایتی که آمریکا در حق فرماندهان ایرانی و عراقی مرتکب شد ساکت است این در حالی است که این فرماندهان با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره مبارزه می‌کردند.»

بشار جعفری گفت: «۳۰۰ هزار تروریست خارجی با خانواده هایشان در ادلب حضور دارند که کشورهایشان حاضر نیستند آن‌ها را بازگردانند. سوریه با همکاری با متحدانش توانستند در جنگ با تروریست‌ها پیروز شوند که نتایج مهمی در کاهش تهدید گروه‌های تروریستی بر جهان خواهد داشت.»

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: «برخی کشور‌ها فکر می‌کنند نفوذ نظامی و اقتصادی آن‌ها حق تعیین سرنوشت کشور‌های عضو را به آن‌ها می‌دهد که این مسئله می‌تواند سرنوشت سازمان ملل را نیز به سرنوشت جامعه ملل دچار کند. باید با خطرات افزایش تهدید تروریسم جهانی و اعمال محاصره اقتصادی بر کشور‌ها و گسترش اقدامات خارج از قوانین بین المللی با جدیت برخورد کرد.»

بشار جعفری همچنین درباره سکوت شورای امنیت در خصوص تجاوزات و اشغال نظامی که نیرو‌های آمریکا، ترکیه، فرانسه و انگلیس در سوریه مرتکب می‌شوند ابراز تعجب کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار