کاهش محسوس دما در استان مرکزی

بنا به پیش بینی هواشناسی طی سه روز گذشته استان مرکزی با کاهش محسوس دما مواجه خواهد بود.

کاهش محسوس دما در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرادی، کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها حاکی از کاهش محسوس دما طی سه روز آینده و همچنین آسمان استان در بیشتر نقاط نیمه ابری تا ابری دربرخی نقاط همراه با رگباربرف و گاهی مه آلود پیش بینی میشود.
مرادی افزود: با توجه به کاهش دما در طی ۷۲ ساعت آینده از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم تا نکات زیر را رعایت فرمایند:
۱-از اواخر امروز جمعه تا صبح روز یکشنبه به سبب رگبار‌های برف و مه غلیظ احتمال اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی و معابر شهری استان وجود خواهد داشت، لذا از سفر‌های غیر ضروری پرهیز و در صورت سفر وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی مجهز کنید.

۲- به سبب زیر صفر رفتن دمای هوا و بروز پدیده یخبندان بخصوص در مناطق سردسیر استان، احتمال یخزدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب بسیار بالا میباشد، لذا نسبت به عایق بندی لوله‌ها با پشم شیشه و محافظت از کنتور‌ها با پارچه ضخیم سریعا اقدام نمایید.

۳- با توجه به کاهش شدید دمای هوا، گلخانه داران و مرغداری‌ها با استفاده از لوازم گرمایشی برای بالا بردن دمای محیط و پیشگیری از سرمازدگی احتمالی اقدام کنند.

۴- به سبب تداوم یخبندان و کاهش دما، شاهد افزایش مصرف گاز در سطح استان و کشور خواهیم بود که همین امر میتواند سبب اُفت فشار گاز در برخی از مناطق استان شده و باعث بروز اختلال در امر گازرسانی شود، لذا از تمامی هم استانی‌های عزیز خواستاریم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/ی

توصیه های هواشناسی برای مقابله با برودت هوای استان مرکزی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.