پیکر عالم وارسته آیت الله محلاتی یکشنبه ۲۲ دی ماه از مسجد فرشته (چیذر) تهران به شهر مقدس قم منتقل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،پیکر آیت الله سید هاشم محلاتی،مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه  روز یکشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۹ صبح از مسجد فرشته (چیذر) تهران به شهر قم انتقال خواهد یافت و ساعت ۱۵ از مسجد امام حسن مجتبی (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و در جوار حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود.

مراسم بزرگداشت آن مرحوم روز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه در مسجد فرشته واقع در چیذر و روز پنج‌شنبه ۲۶ دی در حسینیه شهید محلاتی تهران برگزار می‌شود.

 آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مورخ و پژوهشگر و مؤلف بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع شامگاه روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه به لقاءالله پیوست.

مرحوم آیت الله رسولی محلاتی، مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه امام صادق (ع) و دانشکدهٔ الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را بر عهده داشت.

آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی، مؤلف آثاری، چون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیاء، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) و شرح تألیفات شیخ طوسی و شروح آن‌ها بوده است.

او از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.

آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در شهرستان محلات دیده به جهان گشود و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی از مدرسین حوزه علمیه قم بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش مؤثری داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدا رحمتشون کنه روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۰ دی ۱۳۹۸
روحش شاد.
آخرین اخبار