به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: در سال جاری تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان، چهار هزار و ۷۴۴ بار به صدا در آمد تا کارشناسان این بخش به متقاضیان خدمات مشاورهای رایگان در حوزه آسیبهای اجتماعی ارایه کنند.
محسن شجاعی گفت: بیش از ۷۰ درصد موضوع این تماسها اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودکآزاری بوده و مواردی مثل فرار از خانه و مسائل عمومی در ردههای بعدی قرار دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰۹ پرونده مرتبط با آسیب در پایگاههای اورژانس اجتماعی استان تشکیل شده است، افزود: در مجموع ۲۴ هزار خدمت با موضوعات مختلف در این پایگاهها ارائه شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: ۵۲۷ مورد مراجعه مستقیم به مراکز سیار نیز انجام شده است، ضمن اینکه ۲هزار و ۲۳۶ خدمت از جمله مددکاری و مشاوره به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
او یادآور شد: خط تلفن اورژانس اجتماعی خط مداخله است و موضوعی که مطرح میشود یا به خط تلفن مشاوره (۱۴۸۰) ارجاع داده میشود و یا اینکه در صورت نیاز فرد به مرکز مداخله برای رفع مشکل دعوت خواهد شد.
شجاعی تاکید کرد: همچنین در صورت نیاز تیم مددکاری و روان شناسی مرکز به منظور مداخله در مشکل مورد نظر به صورت مستقیم در مکان مورد نظر فرد تماس گیرنده حضور پیدا میکنند.
انتهای پیام/ع