فرماندارچابهار گفت: بارندگی‌هادر این شهرستان تاکنون خسارتی نداشته است و اعضای ستاد مدیریت بحران همچنان در حالت آماده‌باش بسر می‌برند و آماده خدمات رسانی به خسارت دیدگان احتمالی هستند.

بارندگی‌ها در چابهار تاکنون خسارتی نداشته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار  اظهار داشت: براساس اعلام هواشناسی از ساعت هفت صبح امروز تاکنون در شهر چابهار هفت میلیمتر، تیس هفت، نگور ۲، کمبل سلیمان ۲ و عورکی ۲ میلیمتر باران باریده است.

او افزود:از چند روز پیش تاکنون نشست‌های متعدد هماهنگی برای خدمات‌رسانی و اعزام نیرو‌های امدادونجات هلال احمر و ماشین آلات راهسازی برگزار و تمام نیرو‌ها آماده خدمت‌رسانی و امداد هستند.

فرماندار چابهار گفت: بیشتر روستا‌های بخش دشتیاری، پلان و مرکزی و روستا‌های مسیر رودخانه کاجو در معرض سیلاب قرار دارند و احتمال خسارت در صورت بالاآمدن آب وجود دارد.

او ادامه داد: با تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار و با توجه به شرایط ویژه فعالیت سامانه بارشی در منطقه جنوب استان سیستان وبلوچستان و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی شیفت صبح و عصر روز شنبه ۲۱ دی ماه جاری تعطیل است.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار افزود: آمار دریافتی بارش‌های فعلی و پیش بینی‌های ۲۴ ساعت آینده چابهار، کنارک و توابع نشان از بارندگی‌های خوب، جاری شدن روان آب‌ها و پرآب شدن هوتگ‌ها (گودال‌های حفر شده برای ذخیره آب مورد نیاز انسان و احشام) و بند‌های آبخیزداری دارد و سال خوبی برای کشاورزان و دامداران خواهد بود.

بامری گفت: براساس داده‌های هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده بارندگی ۷۰ تا ۱۲۰ میلیمتر در سواحل مکران محدوده چابهار و کنارک و برخی نقاط تا ۱۵۰ میلیمتر نیز پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شده و ساحل نشینان، روستاییان و افراد ساکن در محدوده دریا و نوار ساحلی چابهار به گواتر مواظبت کنند در کنار دریا و مسیررودخانه‌ها گذر نکنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ستاد‌های مدیریت بحران در بخش‌ها نیز تشکیل شده و امروز نیز از تمام نقاط آسیب پذیر شهری و روستایی بازدید و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

بخشدار دشتیاری نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حسب در خواست دهیار روستای کلانی و با همکاری بنیاد مسکن و اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان چابهار اقدامات لازم برای مقابله با سیل در روستا‌های کلانی و ارسال پل پیش‌ساخته در چند روز پیش انجام شد.

جمشید سارانی افزود: برگزاری جلسه مدیریت بحران بخش در محل بخشداری، اطلاع رسانی به مردم با اخطاریه‌ها و توصیه‌های ستاد بحران استان و شهرستان به دهیاران، ترمیم نقاط آسیب پذیر سیل بند نوبندیان با همکاری دهیار، معتمدان و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش انجام شده است.

او بیان کرد: اقدامات لازم در خصوص ترمیم راه ارتباطی با همکاری مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای، رییس و عضو شورای بخش، مسوول شرکت ایزدیار دشتیاری و مردم محلی انجام و بازدید از آب‌نما‌ها و سیل بندها، استقرار یکدستگاه بلدوزر در حال انجام است، هماهنگی باحوزه بهداشت ودرمان شهرستان، آمادگی مراکز بهداشتی درمانی بخش برای ارائه خدمات به اهالی و مراجعان و هماهنگی با هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار