مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان از ارائه تسهیلات لازم به منظور توسعه گردشگری زمستانی استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

فریدون الله یاری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:از آنجایی که استان اصفهان به لحاظ جاذبه های گوناگون طبیعی در تمامی فصول سال از ظرفیت های گردشگری مطلوبی در کشور برخوردار است به همین منظور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان برای توسعه گردشگری زمستانی در مناطق سردسیر و زمستانی جنوب و غرب استان اصفهان تسهیلاتی را ارائه خواهد کرد.

او افزود: در زمینه توسعه گردشگری زمستانی استان اصفهان نخستین اقدام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جذب و ایجاد سرمایه گذاری لازم بر روی نقاط گردشگری مناطق زمستانی و سردسیر استان اصفهان است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد:شهرستان هایی همچون فریدن،فریدونشهر،سیمرم و چادگان مناطق اجرای طرح توسعه گردشگری زمستانی استان اصفهان در سال جاری هستند.

الله یاری ادامه داد:از جمله اقداماتی که در زمینه توسعه گردشگری زمستانی در مناطق استان اصفهان اجرایی شده است می توان به اصلاح زیر ساخت های گردشگری در مناطق زمستانی،توسعه پیست های اسکی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی اشاره داشت.

او گفت:با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود گردشگری زمستانی استان اصفهان نسبت به سال گذشته 20درصد رشد داشته باشد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد:توسعه گردشگری زمستانی استان اصفهان می تواند زمینه ساز شناخت و معرفی جاذبه های طبیعی زمستانی استان اصفهان را نه تنها در کشور بلکه نسبت به کشور های گوناگون فراهم کند و نقش موثری در رونق اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری استان اصفهان داشته باشد.

الله یاری یادآور شد:یکی از اصلی ترین اقدامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان به منظور توسعه گردشگری زمستانی برگزاری و برپایی جشنواره ها و مسابقات مختلفی همچون برپایی جشنواره آیین روستایی شهرستان چادگان که به منظور معرفی سوغات و صنایع دستی این شهرستان برگزار می شود یا برگزاری جشنواره آدم برفی در شهرستان های فریدن و فریدونشهر و برگزاری مسابقات اسکی روی برف شهرستان سمیرم در مناطق زمستانی استان است.

او اضافه کرد:همچنین توسعه گردشگری زمستانی می تواند نقش مهمی در افزایش درآمد زایی روستایی استان اصفهان داشته باشد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت:بیشتر این طرح های با مشارکت سازمان بخش خصوصی اجرایی می شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.