معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: فهرست اسامی زندانیان محکومی که شرایط استفاده از مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، عفو وتعویق اجرای مجازات را دارند تهیه و اقدام قانونی لازم برای بهره مندی آن‌ها از این امتیازات فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با دستور قوه قضاییه و در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها هیاتی با محوریت دادگستری مرکز استان از زندان‌های سراسر استان بازرسی شد.

رضا طالبی زاده، معاون قضائی رئیس کل و رئیس هیات بازرسی از زندان‌های استان کرمان گفت: این هیات متشکل از جمعی معاون دادستان مرکز استان، روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان می‌باشد و نتایج ارزیابی‌ها پس از جمع بندی نهایی به قوه قضائیه و دادستانی کل کشور ارسال خواهد شد.

او افزود: در این بازدید‌ها وضعیت قضائی تمام زندانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طالبی زاده گفت:فهرست اسامی زندانیان محکومی که شرایط استفاده از مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، عفو وتعویق اجرای مجازات را دارند تهیه و اقدام قانونی لازم برای بهره مندی آن‌ها از این امتیازات فراهم شده است .

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:اسامی زندانیانی که امکان و شرایط استفاده از پابند الکترونیکی را دارند به تهران اعلام خواهیم کرد تا برنامه ریزی لازم برای بهره مندی آن‌ها از این امکان به منظور آزادی از زندان فراهم شود.

طالبی زاده بیان داشت: فهرست اسامی زندانیانی که اقدام به تقدیم دادخواست اعسار نکردند و یا اعسار آن‌ها پذیرفته شده، ولی بلا بودن میزان پیش قسط و اقساط و یا تأخیر در پرداخت اقساط مانع از آزادی آن‌ها شده است مورد بررسی قرارخواهد گرفت تا زمینه رسیدگی خارج از نوبت به دادخواست آن‌ها فراهم و نسبت به آزادی زندانیان معسر اقدام شود.

او ادامه داد:همچنین دستورات قضائی برای اقدام قانونی لازم برای قبولی وثیقه و کفالت کسانی که با قرار تودیع وثیقه یا معرفی کفالت در بازداشت می‌باشند و امکان تودیع وثیقه یا معرفی کفیل دارند فراهم شده است.

او افزود:زندانیانی که به لحاظ بیماری لازم است اجرای مجازات حبس آن‌ها به موجب ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری به تعویق افتد و یا حبس آن‌ها تبدیل به مجازات دیگری شود.

طالبی زاده عنوان کرد:کلیه محکومین به حبس و رد مال که مجازات حبس آن‌ها به اتمام رسیده در صورتی که شاکی تقاضای اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی یا ماده ۶۹۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات ۱۳۷۵ را نکرده باشد و یا شاکی گذشت کرده باشد، آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۲:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
به حافظان قرآن عفوموردی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
رضاابراهیمی نسکی
۲۰:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
شامل عفوهستم شماره ملی ۳۱۱۱۶۳۰۷۳۰
آخرین اخبار