«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان درباره ترور سردار سلیمانی گفت تقریبا برای افکار عمومی روشن شد که آمریکایی‌ها خارج از معیارهای مشروع بین‌المللی رفتار می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد رابطه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، همتای سوری وی محکم است.

وی در گفت و گویی رادیویی اعلام کرد: دو رئیس جمهور در خصوص ادامه اجرای نقشه راه در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بشری و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند و ما بزودی نتایج آن را خواهیم دید.

سفیر روسیه در لبنان در خصوص ترور سردار سلیمانی در پی حمله هوایی آمریکا نیز گفت: ما در روز‌های اخیر سخنان زیادی را شنیدیم که تقریبا نمایانگر افکار عمومی است که آمریکایی‌ها خارج از استاندارد‌های بین المللی رفتار کردند. این برای همگان واضح است. این اقدام، جنایتکارانه است که به اتحاد مردمی در ایران و صفوف همپیمانانش در محور مقاومت و منطقه منجر شد.

وی همچنین اعلام کرد طرف روس رسما این عمل را محکوم کرد. سفیر روسیه در لبنان در ادامه افزود: ما با هدف مبارزه با تروریسم، به سوریه رسیدیم و هم اکنون، روابط دو جانبه را توسعه می‌دهیم. ما سوریه را مرکزی برای توسعه طلبی روسیه نمی‌بینیم. ما تمایل داریم همکاری طبیعی با کشور‌های منطقه – از ترکیه گرفته تا اردن، مصر و لبنان را توسعه دهیم؛ چرا که هر کدام از این کشورها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار