استاندار کردستان گفت: میانگین منازل روستایی مقاوم سازی شده در استان ۳۷ و نیم درصد است که این رقم در کشور ۴۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز شنبه در جلسه بررسی تسهیلات بانکی مسکن روستایی محرومین ضمن تقدیر از زحمات بنیاد مسکن و بانک‌های عامل اظهار داشت: گفت: وضعیت برخی منازل مسکونی در روستا‌های استان، انسان را متاثر می‌کند بنابراین لازم است ساخت و بهسازی این واحد‌ها که با کمک دولت تسهیلات می‌گیرند سرعت بیشتری داشته باشد.

او افزود:همه در قبال تامین مسکن برای محرومین وظیفه داریم و بانک‌ها نیز موظف هستند روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان را تسهیل کنند.

مرادنیا با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات نیز باید خود را به بازپرداخت تسهیلات دریافت شده متعهد بدانند، افزود: از همه فرمانداران، بخشداران و دهیاران می‌خواهم مردم را نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به بانک‌ها تشویق و ترغیب کنند.

استاندار کردستان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز خواست نهایتا تا اواسط بهمن سال جاری تمام متقاضیان را جهت تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی کند و بانک‌ها نیز تا یک ماه بعد از ان نسبت به عقد قرارداد با متقاضیان اقدام کنند.

او به وجود امضای تفاهم نامه میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بنیاد مسکن و استانداری کردستان برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: میانگین منازل روستایی مقاوم سازی شده در استان ۳۷ و نیم درصد است که این رقم در کشور ۴۳ درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.