ورزش طناب زنی سدی برای جلوگیری از بروز برخی از بیماری‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از رکن‌های اصلی برای داشتن زندگی سالم ورزش کردن است، ورزش در سلامتی و روحیه افراد تاثیر مثبتی دارد و باعث می‌شود در طول روز از خستگی و بی حالی در امان باشیم.

طناب زنی یکی از ورزش‌هایی است که بیشتر افراد در زمان کودکی با آن بازی می‌کنند و وقتی بزرگ‌تر می‌شوند این ورزش به فراموشی سپرده می‌شود. اما خوب است بدانیم انجام این ورزش فواید بسیاری دارد.

طناب زنی ارتباط مستقیمی برای سلامت فرد دارد

طناب زنی، سلامت قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد، چون ضربان قلب را بهبود می‌بخشد. برای بیمارانی که مبتلا به فشارخون هستند نیز مفید است و همچنین به بهبود افزایش عملکرد مغز کمک می‌کند.

طناب بزنید تا وزن متعادلی داشته باشید

اگر می‌خواهید وزن متعادلی داشته باشید طناب بازی کنید

طناب زدن ضمن کمک به کنترل وزن بدن، وضعیت عمومی آن را بهبود می‌بخشد. هر دقیقه طناب بازی در یک فرد به طور متوسط باعث مصرف حدود ۹ تا ۱۲ کیلوکالری انرژی می‌شود وحدود ۱۳۰۰ کالری در ساعت می‌سوزاند. روشی موثر برای سوزاندن چربی شما است، این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌آید. این ورزش به دلیل فشاری که بر استخوان‌های اندام تحتانی وارد می‌کند، خاصیت ضد پوکی استخوان دارد و موجب تقویت عضلات و تاندون‌ها می‌شود.

اگر برای دویدن جایگزین می‌خواهید طناب زنی کنید

مطالعات نشان می‌دهند طناب زنی فشار کمتری را روی مفاصل نسبت به دویدن اعمال می‌کند و کم‌تر غافلگیر کننده است. این تمرین در مقایسه با دویدن گزینه بهتری است.

بدون کفش طناب زنی کنید

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که طناب زنی با پای برهنه بهتر است، زیرا پا‌ها را قوی‌تر می‌کند همچنین به درمان بسیاری از مشکلات مربوط به پا کمک می‌کند. اما باید به آرامی طناب زنی کنید که به پا ضربه وارد نشود. بر روی سنگ و موزاییک طناب نزنید، زیرا به پا‌ها و مفاصل شما فشار زیادی وارد می‌کنند. یک تشک ورزشی، زمین چوبی و حتی یک فرش، سطوح مناسبی برای طناب زدن هستند اگر وقتی پای برهنه دارید احساس درد و ناراحتی می‌کنید کفش‌های ورزشی مناسب بپوشید تا جلوی ضربه به پا را بگیرد.

طناب بزنید تا وزن متعادلی داشته باشید

انتخاب طناب و کفش مناسب برای ورزش طناب زنی الزامی است

کفش‌های بسکتبال و تنیس برای طناب زدن مناسب هستند، ولی کفش‌های دویدن ممکن است به پا‌های شما فشار وارد کنند، همچنین کفش‌هایی که دارای کفی انعطاف پذیر هستند برای این منظور مناسب هستند.

طول طناب نیز باید مناسب باشد برای این کار، هر دو پای خود در کنار هم قرار دهید و وسط طناب بگذارید، سپس دسته‌های طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب بود، باید تا وسط قفسه سینه شما بالا بیاید و در صورت بلندتر بودن یا کوتاه‌تر بودن، هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد.

اما این نکته را در نظر بگیریم، انجام برخی حرکات ورزشی برای برخی افراد مناسب نیست از جمله افرادی که وزن بالا، نرمی و پوکی استخوان ومشکلات زانو دارند مضر است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار