نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: باید موانع موجود در تربیت اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانان را شناسایی کنیم.

ضرورت شناسایی موانع موجود در تربیت اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان همدان، در نشست هم اندیشی بررسی راه‌های تقویت تربیت دینی کودکان و نوجوانان در خانه، با اشاره به اینکه باید موانع موجود در تربیت اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانان را شناسایی کنیم، افزود: جامعه امروز ما، جامعه بازی است، به این معنی که در تربیت کودکان با پیچیده شدن فضا همه جوامع تاثیر گذار هستند؛ در حالی که در گذشته تنها خانواده و شاید مدارس موثر بودند.


اوادامه داد: تربیت دینی یکی از واجبات در دین اسلام است چرا که پیامبر اسلام در ۱۴۰۰ سال پیش نسبت به غفلت پدر و مادر مسلمان، در آخر الزمان هشدار داده بودند و امروز شاهد آن هستیم.

او ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها به دنبال انجام تربیت دینی صحیح برای فرزندان خود هستند، اما از راه درست دستیابی به آن اطلاع ندارند.

امام جمعه همدان بیان کرد: اگر فرزند خود را تربیت نکنیم و در این مسیر راه درست را تشخیص ندهیم، به این معنی نیست که فرزند ما تربیت نخواهد شد، چرا که تنها دو راه وجود دارد، یا خوب تربیت می‌شوند و یا بد تربیت می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بد تربیت شدن فرزندان، از بین رفتن استعداد‌ها را به دنبال دارد، ابراز داشت: یکی از مهمترین فضا‌هایی که در کشور ما تربیت فرزندان در حال شکل‌گیری است، فصای رسانه‌ها و فصای مجازی است.

او اظهار داشت: هیچ بخشی به اندازه فضای مجازی امروز در عرصه تربیت جامعه موثر نیست، در حالی که متاسفانه بر خلاف کشور‌های دیگر که فضای مجازی را مدیریت می‌کنند، این فضا در کشور ما رها شده است، و لذا بحث ضرورت سواد رسانه بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

آیت الله شعبانی تربیت را یک فرایند مستمر خواند و گفت: اگر کسی بعد از ۵۰ سال قاسم سلیمانی می‌شود، این موضوعی نیست که در یک شب اتفاق بیفتد، بلکه حاصل فرایند مستمر و تدریجی است که فرد به اینجا می‌رسد.

امام جمعه همدان بابیان اینکه برخی از کتب موجود در بازار بر مبنای تربیت غیر دینی است، گفت: در همدان به همراهی افرادی که دغدغه این موضوع را دارند، مرکز تربیتی در دفتر امام جمعه ایجاد شده است که، بر روی تربیت کودک و نوجوان به صورت تخصصی کار خواهد کرد.

او ابراز داشت: اگر از تربیت کودکان و نوجوانان غافل شویم، عواقب بدی در انتظار ما خواهد بود، چرا که آنچه در این سن به کودک آموزش داده میشود، زیر بنای شخصیت او را تشکیل خواهد داد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.