مدیر کل منابع طبیعی استان همدان از همکاری بیش از ۶ هزار نفر تسهیل گربرای حفظ و احیای منابع طبیعی خبر داد.

بیمه شدن ۲ هزار هکتار از مراتع منابع طبیعی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: این گردهمایی فعالین بخش آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به منظور نظام نوین ترویج کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

او از امضای تفاهم نامه همکاری مابین معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس مرکز تحقیقات کشاورزی سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: با این تفاهم نامه قرار است توسعه همکاری تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و مشارکتی را بیشتر از گذشته از طریق این دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: ما در استان همدان ۲۰ کارشناس ترویج و تسهیل گر منابع طبیعی و آبخیزداری، هزار و ۳۸۷ نفر مددکار ترویجی جهاد کشاورزی، ۱۰۲ کارشناس پهنه و ۴۳محقق معین مرکز تحقیقات و پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی داریم.

خزایی بر جذب بیشتر همیاران طبیعت در استان تاکید کرد و ادامه داد: ما در استان همدان بیش از ۶ هزار نفر همیاران طبیعت ما را در استان برای حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری کمک می‌کنند.

او از راه اندازی سامانه همیاران طبیعت در کشور خبر داد و افزود: افراد علاقمند به فعالیت در حفظ منابع طبیعی می‌توانند با مراجعه به سایت www.hamyartabiat.frw.it در این سامانه نام نویسی کنند و می‌توانند در کلاس‌های آموزشی ما شرکت کنند و ما را در حفاظت از منابع طبیعی یاری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه منابع طبیعی سرمایه‌های کشور هستند اضافه کرد: ما در استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی داریم که ۲ هزار هکتار آن که تاکنون کود پاشی، کپه کاری، ذخیره نذورات و قرق شده اند تاکنون بیمه شده اند.

اسفندیار خزایی ابراز امیدواری کرد اراضی منابع طبیعی حفاظت شده در استان بیمه شوند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.