سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: ماجرای فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس بلژیکی در فیفا بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره جدی شدن بحث حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: ابتدا می‌خواهم درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و  تعدادی از هم وطنان مان در مراسم تشییع پیکر آن شهید و سانحه سقوط هواپیما را تسلیت بگویم. تاکنون سرمربی تیم ملی را انتخاب نکرده و در حال مذاکره با گزینه هایمان هستیم. هم گزینه داخلی و هم گزینه خارجی داریم، اما با توجه به شرایط موجود در حال بررسی هستیم تا ببینیم کدام یک از این گزینه‌ها می‌تواند به فوتبال کشورمان کمک کند. باید شرایط تحریم‌ها و سایر مسائلی که در کشور وجود دارد در نظر بگیریم.

ویلموتس قبل از بازی با عراق درخواست فسخ قرارداد کرد

او درباره اینکه در زمان عقد قرارداد با مارک ویلموتس هم چنین شرایطی وجود داشت، اما در نهایت این قرارداد منعقد شد، گفت: مهدی تاج که باز هم برای او آرزوی سلامتی می کنم، در زمان ریاست خود به این موضوع اشاره کرد و حتی در این قرارداد اشاره شد که کشور برای پرداخت‌ها مشکلاتی دارد. با توجه به اینکه نتوانستیم قبل از بازی با عراق مطالبات ویلموتس را پرداخت کنیم، او قرارداد را فسخ کرد. ۴، ۵ روز قبل از بازی، ویلموتس درخواست فسخ قرارداد داده بود و با وجود موافقت نکردن مان بازهم روی این موضوع اصرار کرد.

شکوری: بحث فدراسیون ایران با ویلموتس در فیفا بررسی می‌شود/ مبلغ قرارداد کادرفنی قبلی تیم ملی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بود

فسخ قرارداد ویلموتس باید در مراجع ذی صلاح بررسی شود

شکوری تصریح کرد: نکته امیدوار کننده اینجاست که ویلموتس با وجود فسخ قراردادش، روی نیمکت تیم ملی نشست، اما درخواست فسخ باید در مراجع ذی صلاح بررسی شود. البته مراحل فسخ قرارداد به شکل درستی طی می‌شود و از این لحاظ مشکلی نداریم.  

شکایت فدراسیون ایران و ویلموتس در فیفا بررسی می شود

او درباره اینکه با وجود فسخ قرارداد از سوی ویلموتس چرا فدراسیون فوتبال بازهم ۲ میلیون یورو به او پرداخت کرد، گفت: ویلموتس تنها درخواست فسخ داشت و خودش نمی‌توانست این کار را انجام بدهد بلکه ابتدا باید مراجع ذی صلاح درخواست ویلموتس را بررسی می‌کردند. او مانند فدراسیون فوتبال ایران به فیفا نامه زده و این نامه‌ها در حال بررسی از سوی فیفا است. همانگونه که وقتی در داخل کشورمان یک وقتی یک بازیکن یا مربی می‌خواهد از باشگاهش شکایت کند به فدراسیون فوتبال اطلاع می‌دهد و ما این موضوع را به ارکان قضائی فدراسیون ارجاع می‌دهیم تا در این نهاد‌ها بررسی شود، درخواست ویلموتس و فدراسیون هم از سوی فیفا و نهاد‌های قضائی اش بررسی می‌شود.

مشکلات مان نسبت به زمان عقد قرارداد با ویلموتس بیشتر شده است

شکوری ادامه داد: قرارداد ویلموتس از سوی افرادی که در AFC و فیفا دارای کرسی هستند به شکل خوب و حرفه‌ای امضاء شده است، اما با توجه به مشکلات کشور، برای انتقال پول او با چالش‌های اساسی مواجه بودیم. تحریم‌های ظالمانه نه تنها در فوتبال بلکه در سایر سایر ابعاد کشور وجود دارد و به همین دلیل برای پرداخت هایمان با مشکل مواجه هستیم. بحث ویلموتس تمام شده و اکنون تمام تمرکز فدراسیون روی این است که با توجه به چهار بازی حساسی که پیش رو داریم، بهترین انتخاب را برای تیم ملی انجام بدهیم. از اردیبهشت که با ویلموتس به توافق رسیدیم، مشکلات مان بیشتر شد و برخلاف زمان کارلوس کی روش که انتقال پول را از طریق فیفا انجام می‌دادیم، اکنون فیفا هیچگونه انتقالی نمی‌تواند انجام بدهد.


بیشتر بخوانید: علوی: بحث حضور برانکو در تیم ملی ایران تمام نشده است/ تا اوایل هفته آینده تکلیف سرمربی را مشخص می‌کنیم


 پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس زیاد نیست اما از او طلب داریم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه با وجود مشکلات موجود چگونه فدراسیون فوتبال ۲ میلیون یورو به مارک ویلموتس پرداخت کرد، گفت: پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس و دستیارانش تا پایان اسفند و اوایل فروردین انجام شده و این پول زیاد نیست. ما می‌توانستیم تا آن زمان تنها یک بار پول به آن‌ها پرداخت کنیم و از آنجاییکه می‌خواستیم ویلموتس و دستیارانش به ایران بازگردند، این پول را پرداخت کردیم و اکنون با توجه به فسخ قرارداد، از آن‌ها طلب داریم.    باز هم تاکید می‌کنم چنین مبلغی برای ویلموتس و دستیارانش بوده است و فکر می‌کردیم همکاری مان تداوم پیدا کند که چنین اتفاقی رخ نداد و حال باید ویلموتس پول اضافی را به ایران بازگرداند.

شکوری: بحث فدراسیون ایران با ویلموتس در فیفا بررسی می‌شود/ مبلغ قرارداد کادرفنی قبلی تیم ملی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بود

ویلموتس ابتدای حضورش در ایران پروازی نبود اما شرایط ایجاد شده سبب شد کمتر در ایران حاضر شود

شکوری درباره اینکه به هر حال پرداخت ۲ میلیون یورو برای یک سرمربی پروازی که تنها بین ۳۰ تا ۴۰ روز در ایران بوده، خیلی زیاد است، اظهار داشت: در قراردادی که با با ویلموتس بسته بودیم، او پروازی نبود، اما با توجه به شرایطی که به وجود آمد، ویلموتس کمتر در ایران حاضر شد. حتی اگر به گذشته بازگردیم می بینیم ویلموتس به سیرجان، تبریز و پل طبیعت رفت. اینکه می‌گوییم او در مرکز ملی درخت کاشت هم بد نیست، اما در کل اگر چنین شرایطی ایجاد نمی‌شد و او به موقع پول می‌گرفت، بیشتر در ایران حضور داشت. سعی می‌کنیم بهترین شرایط را رقم بزنیم و اتفاقی بیفتد که به سود فوتبال کشورمان باشد.

فدراسیون فوتبال با همکاری وزارت ورزش و جوانان سرمربی تیم ملی را انتخاب می کند

او درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال پس از جدایی کارلوس کی روش، سراغ مربی ایرانی‌ای مانند علی دایی که دست کم می‌توانست از بحرین یک مساوی بگیرد نرفت، پاسخ داد: در فوتبال هر نتیجه‌ای محتمل است و ما نمی‌توانیم بگوییم با مربی ایرانی هم از بحرین مساوی می‌گرفتیم. تصمیم گیری درباره انتخاب سرمربی تیم ملی برعهده مسئولان تصمیم گیر فدراسیون فوتبال  و وزارت ورزش است که با هم همکاری خوبی دارند. در آن زمان تصمیم این بود با توجه به کارنامه خوب کی روش دوباره سراغ مربی خارحی برویم. همانگونه که که کسی تصور نمی‌کرد تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی با ازبکستان تا این اندازه خوب بازی کند و دیداری که می‌توانست به پیروزی برسد در نهایت مساوی کند، تصور نمی‌کردیم در زمان ویلموتس هم چنین نتایجی بگیریم.

هیچ یک از مسئولان فدراسیون نمی تواند ادعا کند از انتخاب ویلموتس اطلاع نداشته است

او درباره ادعای برخی اعضای کمیته فنی فدراسیون مبنی بر دخالت نداشتن در انتخاب مارک ویلموتس اظهار داشت: جذابیت فوتبال به همین برد و باخت‌ها است و فکر نمی‌کنم انتخاب مارک ویلموتس در زمان خودش اشتباه بود. باید افرادی که از فدراسیون انتقاد می‌کنند در چنین شرایطی قرار بگیرند. ضمن اینکه هر کس در حیطه وظایف و مسئولیت خودش از این انتخاب مطلع بود و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند از انتخاب او اطلاع نداشته و با آن‌ها مشورت نشده است.

پرداخت حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به ویلموتس و دستیارانش نسبت به قرارداد مربیان تیم های همسایه زیاد نیست

شکوری درباره اینکه شنیده می‌شود رقم قرارداد ویلموتس و دستیارانش حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو است، اظهار داشت: رقم قرارداد در همین حدود است، اما با توجه به بندی که در این قرارداد وجود دارد نمی‌توانیم رقم دقیق را اعلام کنیم. البته این ارقام زیاد نیست اگر بدانید همسایه‌های ما مانند قطر، امارات، عربستان و سه بار تاکید می‌کنم حتی عراق چه مبالغی به کادر فنی شان می‌دهند. ضمن اینکه باید بگویم  فدراسیون این پول را از فیفا می‌گیرد و هیچ مبلغی را برای پرداخت به سرمربی تیم ملی از بیت المال هزینه نمی‌کند.

شکوری: بحث فدراسیون ایران با ویلموتس در فیفا بررسی می‌شود/ مبلغ قرارداد کادرفنی قبلی تیم ملی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بود

درآمدهایی که قرار است برای توسعه فوتبال به ما برسد جدا از پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی است

او درباره اینکه شنیده می‌شود پول بلوکه شده در فیفا برای توسعه فوتبال است و هیچ ارتباطی به تیم ملی ندارد، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست. ما ۲ بحث داریم. بخشی از درآمد‌های مان برای توسعه فوتبال است که صرف زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال، خوابگاه دختران، ساختمان پک و ساختمان پک فوتسال که در یک ماه آتی از آن بهره برداری خواهد شد می‌شود. زمین شماره یک مرکز ملی هم با استاندارد‌های روز فوتبال آماده می‌شود. بحث توسعه جدا است.

سرمربی تیم ملی در هفته آینده انتخاب می شود

شکوری افزود: ما ۲ دوره بدون دغدغه به جام جهانی صعود کردیم و فیفا برای صعود به این رقابت‌ها به ما پول می‌دهد.   شک نکنید به جام جهامی ۲۰۲۲ هم صعود می‌کنیم. ۸۰ روز تا بازی با هنگ کنگ زمان داریم و سرمربی تیم ملی هم در هفته آتی انتخاب می‌شود. ضمن اینکه باید از بازیکنان مان که در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی می‌کنند تشکر و به آن‌ها افتخار کنیم.   سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از همین نفرات هستند. علیرضا بیرانوند هم بهترین دروازه بان آسیا است. باید رسانه‌ها به این مسائل مثبت هم مانند نقاط ضعفی که وجود دارد بپردازند.

خدا کمک کرد تا امور اجرایی فدراسیون را به بهترین شکل انجام بدهیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره مشکلات این فدراسیون اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره مشکلات فدراسیون از زمان حضور من صحبت کنیم بحث بازنشستگان، ورود بانوان، تحریم، مشکل قلبی که برای مهدی تاج پیش آمد داشتیم و از هر یک از این پروسه‌ها عبور کرده‌ایم. خدا کمک کرده تا امور فدراسیون را به بهتر انجام بدهیم و امور اجرایی تاکنون با مشکل مواجه نشده است.

بلیت پرواز تیم امید به سونگلا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون شد

او افزود: ۱۸ تیم ملی داریم. همین حالا بلیت پرواز تیم امید به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند یک میلیارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون شده است تا این تیم از تهران به بانکوک، از بانکوک به هاجای و از هاجای به سونگلا برود. این فرآیند به بهترین شکل انجام می‌شود و در امور اجرایی فدراسیون تا مشکل نداریم.

حیدر بهاروند باید درباره ادامه فعالیت ساکت تصمیم بگیرد

شکوری درباره سمت های متعدد محمدرضا ساکت در فدراسیون فوتبال و اینکه شنیده می شود سرپرستی خودش در حوزه دبیرکلی فدراسیون هم نمایشی است بیان کرد: ساکت مشاور ارشد رئیس فدراسیون بود و درباره اینکه آیا قرار است همچنان مشاور باشند یا خیر، حیدر بهاروند، سرپرست جدید فدراسیون تصمیم می‌گیرد اما در توانایی ساکت نمی‌توانیم شک کنیم.

شکوری: بحث فدراسیون ایران با ویلموتس در فیفا بررسی می‌شود/ مبلغ قرارداد کادرفنی قبلی تیم ملی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بود

یک سال و ۲ ماه است درباره سرپرستی من صحبت می کنند

او افزود: ساکت سال‌ها مدیریت کرده است. در کمیته فنی من و نفرات دیگری هم حضور داریم و همه با هم کار می‌کنیم و شرح وظایف مشخص است. این بحث‌ها دیگر قدیمی شده است و رسانه‌ها یک سال و ماه است که هر هفته درباره بحث سرپرستی من در حوزه دبیرکلی فدراسیون صحبت می‌کنند. شرح وظایف مشخص است.

نه تنها با ساکت بلکه با سایر افراد هم به چالش می خورم

شکوری درباره اختلاف سلیقه اش با ساکت بیان کرد: اختلاف سلیقه وجود دارد و من برخی مواقع نه تنها با ساکت بلکه با دیگر دوستان هم به چالش می‌خورم چراکه در بحث‌های اجرایی و تصمیم‌گیری مشکلاتی پیش می‌آید اما هرکسی کار خودش را انجام می‌دهد و فدراسیون دارای ساختار است. کسی نمی‌تواند خارج از این ساختار کار کند. هرکسی در وظایف خودش کار می‌کند.

شرح وظایف ساکت مشخص است

شکوری درباره اینکه به نظر می رسد ۲۰ ،۳۰ شغل داشتن یک نفر در فدراسیون هیچ جای دنیا طبیعی نیست، گفت: بحث ۲۰ ،۳۰ پست نیست و شرح وظایف‌ ساکت کاملا مشخص است. او عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال است و با توجه به اینکه ریاست سازمان تیم‌های ملی را دارد باید در این کمیته حضور داشته باشد. همانطور که دبیرکل حضور دارد تا بداند چه کاری تصویب می‌شود تا همان آن را انجام بدهد.

می توانید درصد رضایت فوتبالی ها از عملکردم را بپرسید

او افزود: امیدوارم بتوانیم شرایطی برای فدراسیون فوتبال به وجود بیاوریم که به نفع فوتبال باشد و امیدوارم تیم ملی امید امروز نتیجه خوبی بگیرد. خودم هم تا روزی که باشم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را به عنوان کارمند فدراسیون داشته باشم. به نمایندگی از جامعه فوتبال اینجا هستم و اگر از فوتبالی ها سوال کنید، درصد رضایت‌ شان از کار من و اینکه امور چطور می‌تواند تاثیرگذار پیش برود اعلام می کنند.

خوشحالی یا شادی برانکو در رسانه ها مطرح می شود

شنیده می شود فدراسیون فوتبال از برانکو درخواست کرده به ازای دریافت ۵۰۰ هزار یورو به صورت سالانه برای سرمربیگری تیم ملی نصف طلبش از پرسپولیس را ببخشد و همین امر سبب قطع ارتباط و مذاکراتش با مدیران فدراسیون شده است، گفت: من نمی‌دانم این مطالب از کجا می‌آید و در جریان نیستم. صد درصد برانکو با فدراسیون در ارتباط بوده و اینکه عصبانی شده یا خوشحال شده، مسائلی است که رسانه‌ها درست می‌کنند.

مربیان داخلی توانمند و با رزومه ای جزء گزینه هایمان هستند

شکوری درباره مطرح شدن گزینه های داخلی مانند علی دایی، امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی برای سرمربیگری تیم ملی گفت: همانگونه که اسم گزینه خارجی را نیاوردم برای گزینه داخلی هم اسمی مطرح نمی‌کنم. مربیان داخلی بسیار توانمند هم که سالها با رزومه‌ خود موفقیت‌شان را ثابت کرده‌اند جزء گزینه‌های ما هستند و تا پایان دی‌ سرمربی تیم ملی به صورت قطعی معرفی می شود. پیش‌بینی که از آینده داریم را در قرارداد لحاظ می کنیم.

باید از تاج و ساکت به دلیل میدان دادن به من برای سرپرستی دبیرکلی فدراسیون تشکر کنم

شکوری درباره اینکه شنیده می شود دوره سرپرستی او در سمت دبیرکلی فدراسیون به اتمام رسیده و اکنون با شکل غیر قانونی در این جایگاه فعالیت می کند، اظهار داشت: درباره خودم باید از تاج و ساکت که به جوان‌ها میدان دادند تشکر کنم و سپاسگزارشان هستم. شاید اگر سال ها کار می‌کردیم، چنین فرصتی برای‌ مان ایجاد نمی‌شد. همچنین از مدیران باشگاه‌ها و اعضای هیئت رئیسه که از من حمایت می‌کنند متشکرم. به نمایندگی از آنها اینجا هستم و تمام تلاشم این است بهترین عملکرد را داشته باشم.

شکوری: بحث فدراسیون ایران با ویلموتس در فیفا بررسی می‌شود/ مبلغ قرارداد کادرفنی قبلی تیم ملی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بود

باید افرادی درباره جایگاه دبیرکلی فدراسیون حرف بزنند که در این سطح باشند

او ادامه داد: درباره این موضوع اساسنامه صحبتی نکرده و تاکنون مشکلی نبوده است. باید ببینیم چه کارشناسانی این حرف ها را می زنند؟ آیا بازیکن سابق تیم ملی است؟ چه سطحی دارد. کسانی باید صحبت کنند که فوتبالی هستند و سطح بالایی دارند چراکه درباره جایگاهی به نام دبیرکلی حرف می‌زنند و باید جایگاه‌شان در این حد باشد.

کسانی درباره من حرف می زنند که خودشان بدترین عملکرد را داشتند اما حرف دادکان، صفایی، دایی، مهدوی کیا و کریمی را با جان و دل می پذیرم

او افزود: اگر دادکان بزرگ و محسن صفایی فراهانی صحبت کنند حرف‌شان را روی سرمان می‌گذاریم اما کسانی می‌آیند حرف می‌زنند که زمان خودشان بدترین عملکرد را داشتند و اگر بخواهیم درباره‌شان صحبت کنیم، ساعت‌ها می‌توانیم حرف بزنیم. کارشناسان ما علی دایی و علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا هستند. اگر به من انتقادی کنند با جان و دلم می‌پذیرم.

نمی دانم برخی ها چگونه به خودشان اجازه می دهند درباره من حرف بزنند

شکوری درباره اینکه علی کریمی هم در ۲ سال اخیر انتقادات زیادی نسبت به فدراسیون فوتبال انجام داده است، گفت: من درباره خودم حرف می‌زنم. درباره سرپرست دبیرکلی فدراسیون حرف می‌زنم. نبی و اسدی که سال‌ها در این جایگاه بوده اند و همچنین ساکت که سالها مدیریت کرده و سپاهان را به نایب قهرمانی آسیا رسانده است می‌توانند درباره جایگاه من نظر بدهند! اما اگر نفراتی صحبت کنند که جایگاهی در فوتبال ندارند درست نیست و نمی‌دانم چگونه خودشان اجازه می‌دهند و به آنها اجازه داده می‌شود حرف بزنند. وقتی مهدی مناجاتی حرف می‌زند مخاطب استفاده می‌کند و لذت می‌برد.

قانونی درباره زمان فعالیت سرپرست وجود ندارد

شکوری در پاسخ به اینکه آیا حضور یک سال و یک ماهه او به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون قانونی است، تصریح کرد: من کارمند فدراسیون فوتبال هستم و روسای من در رابطه با این موضوع تصمیم می‌گیرند و قانونی در رابطه با این موضوع وجود ندارد که سرپرست چند وقت می‌تواند باشد. رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه می‌توانند تصمیم بگیرند و من به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون از تمام کارمندان تشکر می‌کنم که با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد با تمام وجود و توان تلاش می‌کنند تا چرخ فدراسیون را بچرخانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار