رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی از تایید صلاحیت ۴۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عزیزی رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی از تایید صلاحیت ۴۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد.

 عزیزی با بیان اینکه ۱۳ درصد داوطلبان انتخابات قبل از بررسی‌ صلاحیت انصراف داده‌اند گفت: از بین ۸۷ درصد باقی مانده، صلاحیت ۴۰ درصد افراد تایید شد.

او گفت: دیروز فرصت ۲۰ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و امروز نتایج صلاحیت افراد، به ۱۳ حوزه انتخابیه استان و مراکز فرمانداری ها ابلاغ شد.

عزیزی افزود: براساس ماده ۵۲ کسانی که صلاحیت شان احراز نشده است، طبق قانون فرصت دارند مراتب اعتراض خود را برای بررسی مجدد به شورای نگهبان اعلام کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گفت: افرادی که رد صلاحیت شده و یا صلاحیت شان احراز نشده است، از امروز تا پنجشنبه ۲۶ دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را به صورت کتبی به هیات نظارت در تبریز و یا شورای نگهبان در تهران ارسال کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ نماینده در خانه ملت دارد که بیشترین تعداد آن با ۶ نماینده برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و ۲ نماینده برای میانه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.