مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بسته موثر در حوزه پیش آگاهی ،پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی به ویژه سیل در حال اجرا است.

بحران به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بالایی مدیر کل مدیریت بحران  استانداری کرمانشاه گفت: بسته موثر در حوزه پیش آگاهی ، پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی به ویژه سیل در حال اجرا است.


او گفت: هفت ایستگاه آب سنجی بر روی رودخانه های اصلی استان در حال نصب است  که تعداد آنها به ۵۴ ایستگاه خواهد رسید که نقش بسیار مهمی در گزارش میزان دبی آب های ورود ی و خروجی استان برای مدیربت سیلاب دارد .

بالایی با اشاره به افتتاح و پیشرفت ۳ تصفیه خانه آب شرب گفت: در سیلاب ها با گل آلود شدن آب شرب در شهرهای هرسین ، کرند و ریجاب مواجه بودیم خوشبختانه تصفیه خانه هرسین افتتاح و تصفیه خانه های کرند و ریجاب با ۷۰ درصد پیشرفت تا پایان سال به بهره برداری می رسند .


او گفت: علیرغم محدودیت های مالی در سالجاری ۶۵ کیلومتر در ۳۲ رودخانه که اکثرا نقاط آسیب زا بوده اند لایروبی شده است .


بالایی گفت: ۱۱۰۷ واحد تعمیری آسیب دیده ناشی از سیل بازسازی و از ۲۱۸۵ واحد احداثی ۶۰۲ واحد به بهره برداری و ۱۱۳۰ واحد در مرحله سقف می باشد که امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد.

او گفت: در سالجاری ۳۱ نقطه که سابقه آبگرفتگی معابر داشتیم توسط شهرداریها اصلاح شد که ۱۳ مورد آن در شهر کرمانشاه بوده است و با توجه به وجود حدود ۱۷۷۰ واحد غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه های استان پرونده کلیه واحدهای متخلف ، فاقد پروانه و غیر مجاز توسط شهرداریها و بتیاد مسکن جهت تصمیم گیری به کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ در حال ارسال می باشد که در یک پروسه روان و سریع شاهد صدور احکام قانونی در رفع تخلفات خواهیم بود.


او گفت: با توجه به ضرورت بازسازی زیر ساخت های ناشی از سیل ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۵۸ پروژه تامین ، ابلاغ و مبادله موافقت نامه و در دست اجرا می باشد که نقش مهمی در تقویت زیر ساخت ها برای کاهش خطر پذیری به ویژه در سیل خواهند داشت. 

بالایی گفت: علاوه بر پیگیری پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز امور آب بعنوان متولی و حافظ بسترو حریم رودخانه ها به مرور اقدامات حقوقی و قانونی را در رفع تصرف بعمل می آورد و به موجب قانون می بایست با جدیت بیشتری از این حرایم محافظت نماید که البته همکاری شهردلریها و دهیاریها در برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز موثر و موظفند در صورت درخواست از امور آب استعلام نمایند.

او با اشاره به نصب ۳۲ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف استان گفت: بیست شتاب نگار موجود تا پایان سال به ۳۲ ایستگاه افزایش می یابد این شتاب نگارها توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و در حال نصب می باشند که نقش مهمی در پیش آگاهی و تحلیل بعدی زلزله و حتی آمادگی برای کاهش خطر زلزله خواهند داشت.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.