وزارت خارجه مصر از آتش‌بس لیبی استقبال کرده و اعلام کرد از هر آنچه جلوی ریخته شدن خون مردم لیبی را بگیرد حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه مصر به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از آتش‌بس بی قید و شرطی که روز گذشته در لیبی اعلام شد استقبال می‌کند و از هر آنچه جلوی ریخته شدن خون مردم لیبی را بگیرد حمایت خواهد کرد.

وزارت خارجه مصر همچنین بر اهمیت بازگشت به روند سیاسی تأکید کرده و بر حمایت از راه حل جامعی که از امنیت لیبی و کشور‌های همسایه آن و کشور‌های حوزه دریای مدیترانه حفاظت کند و وحدت و یکپارچگی لیبی را حفظ کند تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «مصر بر ضرورت ادامه مبارزه با جریان‌های افراطی در لیبی و اهمیت قاطعیت در برخورد با هرگونه دخالت خارجی که از این جریان‌ها حمایت می‌کند و جنگجویان خارجی را به خاک لیبی ارسال کند تأکید می‌کند.»

وزارت امور خارجه مصر همچنین تاکید کرد موفقیت روند سیاسی نیازمند پایبندی به توافقات انجام شده مبنی بر ضرورت برچیدن شبه نظامیان به موازات آتش‌بس می‌باشد که مصر تلاش خواهد کرد با همکاری دیگر شرکا آن را تأمین کند چرا که منافع همه اطراف در سطح بین المللی را محقق می‌کند.

در همین حال وزارت امور خارجه تونس نیز از تصمیم آتش‌بس در لیبی استقبال کره و اعلام کرد: «تصمیم آتش‌بس، اقدامی مهم برای جلوگیری از ریختن خون مردم لیبی و آرام شدن اوضاع است.»

وزارت خارجه تونس افزود: «آتش‌بس شرایط پایان دادن عملیات نظامی در لیبی و بازگشت به گفت‌وگو را فراهم می‌کند. از همه طرف‌ها در لیبی می‌خواهیم به آتش‌بس احترام بگذارند و به آن پایبند باشند.»

 


بیشتر بخوانید: سفر رهبران دو جریان اصلی جنگ داخلی لیبی به روسیه

خلیفه حفتر وارد مسکو شد / گفت‌وگوی اردوغان و فائز السراج


احمد المسماری، سخنگوی ارتش خلیفه حفتر، روز گذشته (یکشنبه) در یک پیام ویدئویی اعلام کرد این نیرو‌ها آتش‌بس را پذیرفته‌اند، اما در صورت نقض آن به شدت پاسخ خواهند داد.

این آتش‌بس ساعت ۱۲ نیمه شب به وقت محلی به اجرا درآمد.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در دیدار هفته گذشته خود خواستار آن شده بودند که طرف‌های درگیر در لیبی تا ۱۲ ژانویه آتش‌بس اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار