مسجد تاریخی مستوفی رشت با حمایت مالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری میراث فرهنگی مرمت و احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ولی جهانی معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌گیلان گفت: مرمت و احیای مسجد تاریخی مستوفی رشت آغاز شده است و لمبه‌کوبی داخل سقف بنا، سقف ایوان، مرمت پنجره‌های فرسوده، سفید کاری داخل مسجد نیز انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه، این مسجد تاریخی مربوط به اواخر دوره صفوی و اوایل دوره قاجار است که در منطقه بادی الله شهر رشت است، افزود: مسجد تاریخی مستوفی رشت در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۸۶ به شماره ۲۰۲۷۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌گیلان گفت: این بنا در سال ۱۲۴۴ ه. ق از سوی میرزا طاهر مستوفی احداث و در دوره‌های بعد از سوی حاج شیخ مهدی لاکانی تعمیر و مرمت شده است و در فواصل سال‌های ۱۳۹۶-۱۳۹۵ بخشی از ایوان، سقف بنا دوباره از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرمت شده است.

ولی جهانی در پایان تصریح کرد: همه هزینه‌های مرمتی این بنا از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین و با حضور ناظران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان صورت می‌پذیرد و مدت مرمت این پروژه یک ماه در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام  / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.