نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از نوسازی یک هزار و ۱۰۰ تاکسی فرسوده های در این استان خبر داد.

نوسازی بیش از یک هزار تاکسی فرسوده در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال برای تامین اعتبار نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در حوزه تاکسیرانی را متعهد شده است، افزود: به ۷۰ نفر از متقاضیان وام ۴ درصد اعطا می‌شود که این امر می‌تواند ۱۰۰ شغل پایدار در استان ایجاد کند.

او افزود: وجود این تعداد تاکسی فرسوده در شهر علاوه بر ایجاد آلودگی و نابودی محیط زیست، چهره شهر را برای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی ناخرسند می‌سازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان می‌تواند در سال ۹۹ قریب به ۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی را جذب کند یادآور شد: برای احداث قطار شهری باید شهرداری ورود کند.

حاجی‌بابایی از تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی قطار ریلی همدان- سنندج خبر داد و گفت: باید برای ساخت قطار زنجان به همدان مساعدت‌های لازم انجام گیرد.

استاندار همدان در ادامه خطاب به همه مدیران استانی، گفت: به هیچ عنوان نمی‌پذیرم مدیری برنامه سه ساله استان را نادیده گیرد، زیرا این سند برای نگاه کردن به آن نوشته نشده و باید توسط مدیران اجرایی شود.

سید سعید شاهرخی واگذاری طرح‌های دولتی به بخش خصوصی، فروش اموال مازاد دولتی و استفاده بهینه از فضا‌های دولتی را از موضوعات مهم استانی عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه‌ها به صورت بخشی عمل می‌کنند و حاضر به واگذاری اموال مازاد نیستند، اما باید این اموال شناسایی و به فروش برسد.

او گفت: مدیران و نمایندگان می‌توانند با پیگیری‌های مستمر بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبارات ملی را جذب کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.