عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره تجسمی فجر گفت: تعطیلی کار هنری فایده ندارد؛ هنرمند باید با اثرش به اتفاقات واکنش نشان دهد.

حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - هنرمند باید با اثرش واکنش نشان دهد/ کاهش انگیزه شرکت کنندگان نتیجه انصراف دبیر و داورانبا انصراف تعدادی از دبیران و داوران دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از ادامه همکاری با این رویداد، شیرازه این دوره تا حدودی از هم گسسته شد و در حال حاضر جامعه تجسمی منتظر تصمیمی است که آینده این جشنواره نوپا اما مهم را روشن کند.

طاهر شیخ الحکمایی عضو شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره فجر، درباره حواشی و اتفاق‌های پیش آمده برای این رویداد، به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واقعیت این است که سانحه سقوط هواپیما بسیار غم انگیز بود و همه را متأثر کرد. همه غمگین هستیم و خود را در غم بازماندگان آن‌ها شریک می‌دانیم؛ اما باید مراحل رسیدگی به این حادثه اسفناک به صورت قانونی طی شود. اینکه بخواهیم کار‌های در حال جریان را تعطیل کنیم، ضرر بزرگی به جامعه وارد می‌شود.

وی افزود: همزمان که مسائل زندگی ادامه دارد، می‌شود به شیوه‌های مختلف به این موضوعات واکنش نشان داد. هنرمند باید از طریق اثر خود واکنش نشان دهد. البته ممکن است شخصی بخواهد خط حرکتی خود را به گونه‌ای دیگر انتخاب کند که به اختیار خودش است.

این مجسمه ساز پیشکسوت اظهار کرد: یک نفر پوستری که تصویر تمامی دبیران و داوران در آن بود را منتشر کرده و نوشته است تمامی دبیران و داوران جشنواره فجر انصراف داده اند، این حرکت بسیار اشتباه بود؛ زیرا تعدادی از دوستان اصلاً انصراف نداده و در جریان این مسئله هم نبودند. بنابراین باید شورای سیاست گذاری درمورد این موضوع تصمیم گیری کند.

شیخ الحکمایی با بیان اینکه مملکت باید مسیر خودش را طی کند، ادامه داد: می‌توان در حاشیه جشنواره فجر یک نمایشگاه از آثاری که به یاد سانحه هواپیما اوکراینی خلق شده اند، برگزار کرد و برای جان باختگان این حادثه به روش‌های حرفه‌ای و تاثیرگذار بزرگداشت گرفت. همانطور که دوستان کاریکاتوریست به محض وقوع یک حادثه با آثارشان واکنش نشان می‌دهند، هنرمندان دیگر رشته‌ها هم باید اینگونه باشند.

وی در پاسخ به اینکه به نظر شما انصراف دبیر کل و تعدادی از داوران جشنواره در میزان شرکت کنندگان تاثیر خواهد داشت یا خیر، گفت: قطعا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؛ زیرا دانشجو‌ها و هنرجویان به اعتبار اعضای تیم داوری و شورای سیاست گذاری در جشنواره شرکت می‌کنند و این موضوع آسیب جدی به جشنواره و موقعیت هنرمندان وارد می‌کند. به نظرم آثار هنرمندان و هنرجویان باید در جایی دیده شود تا انگیزه آنان بالاتر رود. این عدم همکاری در کاهش انگیزه شرکت کنندگان هم موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.