ایجاد باغات دیم در ۳۰ هکتار اراضی شیبدار مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: حدود ۳۰ هکتار باغ دیم در اراضی شیبدار این شهرستان ایجاد و هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات یارانه نهال پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر درختان میوه دیم، کشت گیاهان دارویی نیز مد نظر بوده، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح حدود ۳ هزار متر زعفران کشت شده و کشت سایر گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او، با بیان اینکه باغ‌های دیم اجرا شده این شهرستان در اراضی مستثنیات انجام شده، تصریح کرد: مراحل واگذاری حدود ۱۳۲ هکتار اراضی ملی نیز به تایید کمیته استانی رسیده و در مراحل واگذاری به متقاضیان است.

رحیمی افزود: طرح واگذاری اراضی ملی متعلق به بیش از ۶۹ نفر متقاضی در بخش کامفیروز جنوبی از توابع این شهرستان است که در صورت تایید نهایی به صورت یکپارچه به کشت درختان میوه مناسب با اقلیم منطقه اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با تاکید بر اینکه در این طرح، کشت گونه‌های کم آبر مد نظر بوده، اضافه کرد: این باغ‌ها شامل بادام، انگور و انجیر است که علاوه بر اقتصادی بودن با اقلیم این منطقه نیز سازگار هستند.

او، مزایای این طرح را مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب‌های سطحی، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری برشمرد.

رحیمی با تاکید بر استقرار پوشش گیاهی و کمترین هزینه، در طرح رونق کشاورزی و حفظ منابع آبی اظهار کرد: به منظور ذخیره آب و جلو گیری از فرسایش، ایجاد سامانه‌های آبگیر نیز در باغ‌های دیم  حال انجام است.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار