رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۵۲۲ زندانی در راستای اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم معرفی مدیر کل جدیدی زندان‌های استان گفت: این افراد در راستای بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه و در دو هفته اخیر آزاد شده اند.


هادی هاشمیان با تاکید بر هماهنگی دادگستری و اداره زندان‌های استان افزود: باید بخشی از تلاش همکاران ما در دادگستری و اداره کل زندان‌های استان بر کاهش تعداد زندانیان کمتر از ۱۰ روز متمرکز شود.


هاشمیان بر استفاده بیشتر از ظرفیت خیران برای کاهش جمعیت کیفری استان هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر کمک به آزادی زندانیان، حضور خیران در فعالیت انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی که این خانواده‌ها را تهدید می‌کند، بکاهد.


نوروزی، مدیر کل بازرسی و ارزیابی سازمان زندان‌های کشور هم در این مراسم از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای کاهش ۱۰ درصدی جمعیت کیفری استان قدردانی کرد.


علی اصغر رنجبر، مدیر کل جدید اداره کل زندان‌های استان هم در این جلسه از برنامه‌های خود برای ایجاد زیرساخت‌های استفاده بیشتر از مراقبت‌های الکترونیکی گفت و افزود: با راه اندازی دو مرکز در گرگان و گنبدکاووس می‌توانیم تا ۳۰۰ نفر از زندانیان کمتر از ۵ سال را با استفاده از پابند‌های الکترونیک، خارج از زندان تحت مراقبت قرار دهیم.


در مراسم امروز از خدمات سه ساله علیرضا رضوانی مدیر کل سابق زندان‌های استان قدردانی و علی اصغر رنجبر که تا پیش از این رئیس اداره قضایی اداره کل زندان‌های استان بود به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.