باران و سیل یک هفته اخیر باعث شد بسیاری از تجهیزات و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی «حتسور» آسیب ببیند و حجم این خسارت‌ها میلیون‌ها دلار برآورد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بارش شدید باران در سرزمین‌های اشغالی در چند روز گذشته سبب صدمه دیدن ده‌ها جنگنده و تجهیزات و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی شده است. سیل وارد آشیانه جنگنده‌ها و همچنین کارگاه‌های تعمیرات تجهیزات جنگی در این مناطق شده است.

یک مقام ارشد نیروی هوایی اسرائیل امروز اذعان کرد هشت فروند از جنگنده‌های مسلح این رژیم به شدت آسیب دیده است. این مقام تاکید کرد چنانچه ارتش از پیش برای چنین بارانی آماده شده بود می‌توانست از وارد شدن چنین خسارتی جلوگیری کند.

بنا به گفته این مقام، سه هواپیما آسیب جدی دیده، حال آنکه به پنج هواپیمای دیگر خسارات کمتری وارد شده و در هفته‌های آینده تعمیر خواهند شد. این مقام نظامی رژیم صهیونیستی از ارائه اطلاعاتی در خصوص تعداد تجهیزاتی که در این حادثه آسیب دیده‌اند خودداری کرد.

او ضمن انتقاد از مقامات مسئول در نامناسب ساختن سیستم‌های زهکشی در این پایگاه‌ها گفت منطقه‌ای که پایگاه‌ها در آن واقع شده از نظر اقلیمی مستعد سیل است و اکنون نیروی هوایی به تنهایی قادر به تخلیه سیلاب‌ها نیست.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، ارتفاع آب به بال هواپیما‌ها رسیده و تجهیزات نگهداری و تعمیرات نیز به طرز جبران ناپذیری آسیب دیده است. ارتش اسرائیل حاضر نشده به این سوال که آیا سلاح‌هایی مانند موشک‌ها و یا بمب‌ها هم در این حادثه خسارت دیده است یا خیر پاسخ دهد.

بنا به نوشته جروزالم پست، با وجود آنکه پیشتر پیش‌بینی‌های هواشناسی از وقوع سیل در این منطقه خبر داده بود، اما هیچ گونه آماده سازی برای مقابله با آن و جلوگیری از خسارت احتمالی صورت نگرفته بود. جروزالم پست در ادامه نوشت: ارتش اسرائیل بلافاصله از روز پنجشنبه که بارش‌ها آغاز شد سانسور شدید خود را برای گزارش میزان خسارت‌های سیل اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار