فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی و سیلاب اخیر در برخی مناطق استان نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان‌ها در حال پایش و برآورد خسارات احتمالی هستند.

پایش بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلسرهنگ علی اکوان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:در برخی شهرستان‌ها خسارات جزئی وارد شده، اما با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی برخی شهرستان‌ها قطع شده و شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، دشتیاری و قصرقند نیز در محاصره سیل قرار دارند و برآورد خسارات احتمالی بنا‌ها امکان پذیر نیست و مستلزم بازشدن راه هاست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: بنابر پایش و اعلام نیرو‌های یگان حفاظت ادارات میراث فرهنگی منطقه سیستان، شهرستان‌های زاهدان و چابهار در پی بارندگی‌های اخیر استان تاکنون خسارتی مشاهده نشده است.

این مسئول ادامه داد: در پی اخطار سازمان هواشناسی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات اندیشیده شده، اما با توجه به شدت بارندگی‌ها احتمال آسیب دیدگی برخی بنا‌های تاریخی نیز وجود دارد که پس از رفع آبگرفتگی‌ها و بازشدن راه‌ها متعاقبا برآورد و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار