معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ مسیر بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب این استان با تلاش راهداران بازگشایی شد.

۳۰راه ارتباطی مسدود شده جنوب سیستان وبلوچستان بازگشایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،روح الله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با بارش برف در نقاط کوهستانی در سیستان و بلوچستان شاهد نزول قابل توجه این رحمت الهی در این استان بودیم که علاوه‌بر خوشحالی مردم سبب بسته شدن ۳۱ مسیر ارتباطی اصلی و فرعی شد.

او افزود: هم‌اینک تنها مسیر فنوج - کتیج - رمشک در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی بسته است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیر نیز به طور شبانه‌روزی ادامه دارد.

او با اشاره به عمق خسارات وارده ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سیلاب اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی این استان دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند.

سرگزی افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه سیلاب اخیر خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، ۳۳۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری و ۶ میلیارد تومان به طرح‌های آب منطقه‌ای وارد کرده و آسیب سایر بخش‌ها نیز در دست بررسی است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۸۹۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود، اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستا‌هایی که ارتباط زمینی آن‌ها برقرار شده بوسیله خودرو‌های سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار