کارشناس ارشد شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان گفت: سایت تولید کود کمپوست این شرکت سال به سال از لحاظ علمی، فضا و امکانات در حال توسعه است.

حسین شریفی کارشناس ارشد شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: می‌توان گفت که در خاورمیانه سایتی به بزرگی و توان تولید کمپوست امیرکبیر وجود ندارد، ما توانستیم کود کمپوست با کیفیت مناسب و با تایید استاندارد ملی تولید کنیم که به میزان ۴۰ تن در هکتار در کشت و صنعت نیشکر توزیع و پاشیده شد.

او افزود: سایت تولید کود کمپوست سال به سال از لحاظ علمی، فضا و امکانات با حمایتی که مدیرعامل شرکت داشته در حال توسعه است و امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفت.

شریفی با بیان اینکه کود تولید شده از لحاظ کیفیت در آزمایشگاه مرجع اهواز مورد تایید واقع شد، تصریح کرد: نیشکر یک گیاه جادویی است و قویترین میزان تولید و استفاده از منابع طبیعی در آن رخ می‌دهد.

کارشناس ارشد شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان ادامه داد: کنترل و دفع باگاس یکی از مشکلات کشت و صنعت نیشکر بود که با راه اندازی این سایت ۵۰ هزار تن از باگاس تولید در فرآیند تولید کمپوست استفاده شد.

این مقام مسئول گفت: با برنامه ریزی که انجام شد، در تلاش هستیم طی ۵ الی ۱۰ سال بتوانیم مواد آلی خاک کشت و صنعت را به ۰.۵ تا یک درصد افزایش دهیم.

او اظهار داشت: علاوه بر استفاده داخلی از کود کمپوست توانستیم بازاریابی خوبی انجام دهیم و ۳ هزار تن کود تولید را به کشت و صنعت‌های مجاور فروختیم با شهرداری اهواز تعاملی داریم همچنین کشاورزان نیز خواهان این کود هستند. شرکت ملی نفت نیز از ما ۳۰۰ تن کمپوست خریداری کردند که با روش‌های دانش بنیان از کمپوست برای تصفیه گل حاصل از چاه نفت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.