بارش باران از پیش از ظهر امروز در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شد و بنا به پیش بینی هواشناسی تا فردا ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز (سه‌شنبه) تا فردا صبح (چهارشنبه) با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو، در برخی نقاط استان بیشتر بر روی دریا و نوار ساحلی، شاهد بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

پیام مساعدی با اشاره به کاهش دما طی امروز و فردا، افزود: همچنین با افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی به نسبت شدید، امروز تا ظهر فردا، خلیج فارس مواج خواهد بود و شناورها به ویژه شناورهای کوچک از رفتن به دریا خودداری کنند.

او بیان کرد: در برخی مناطق مرتفع استان طی امروز و امشب احتمال بارش خفیف برف وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از فردا ابر کاهش می‌یابد و صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

مساعدی گفت: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، شمال غربی تا شمالی شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود که به طور لحظه‌ای امروز و امشب گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که از فردا به تدریج به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

تکذیب بارش برف در دشتستان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از بارش برف در روستای شاه پسرمرد دشتستان، گفت: در این روستا برف نباریده است و عکس‌ها مربوط به الان نیست.

مساعدی بیان کرد: فقط در یکی دو روز گذشته برف خفیفی در ارتفاعات دشتی و تنگستان گزارش شده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.