رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ضبط و امحاء بالغ بر ۱۵۹ تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

۱۵۹ تن فرآورده خام دامی ناسالم امحا شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی ظفری پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  با اشاره به انجام ۷۴ هزار و ۲۱۵ مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی سطح استان در ۹ ماهه امسال، اظهار کرد: در این بازدید‌ها ۵۶۱۱ تخلف غیربهداشتی شناسایی  و  ۱۳ متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد در نهایت سه واحد شامل یک رستوران و دو واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمانشاه پلمب شد.

او با اشاره به نمونه‌برداری تشخیصی از ۸۳۶ مورد از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان در ۹ ماهه امسال، گفت: ۴۰۴۰ نوع آزمایش روی این نمونه‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۹ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی از سوی دامپزشکی ضبط، امحا و از چرخه مصرف مردم خارج شده است.

ظفری‌پور در ادامه با تاکید بر اهمیت خرید از مراکز معتبر، افزود: شهروندان باید هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب محصول شامل تاریخ تولید، انقضا و محل تولید توجه کنند.

این مسئول تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم از خرید فرآوره‌های خام دامی از مراکز کشتار خیابانی و مرغ زنده فروشی به دلیل مشکلاتی که ممکن است مصرف این فرآورده‌ها برای سلامتی آن‌ها به وجود آورد، صرف‌نظر کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.