رئیس فراکسیون النهج الوطنی عراق اعلام کرد پاسخ مقاومت عراق به ترور ابومهدی المنهدس به دست ارتش تروریست آمریکا پاسخی در خور عراق و مسئولانه خواهد بود.

احمد الاسدی، رئیس فراکسیون النهج الوطنی در پارلمان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، احمد الاسدی، رئیس فراکسیون النهج الوطنی در پارلمان عراق در مصاحبه با تلویزیون عراق اعلام کرد: «حمله به ابومهدی المهندس حمله به عراق بود و تصمیم ما برای اخراج نیرو‌های بیگانه تصمیمی از سر احساسات نیست. اگر می‌خواستیم به شکلی احساساتی پاسخ بدهیم قاتلان فرماندهان شهید را کشته بودیم.»

وی افزود: «تصمیم پارلمان به اخراج نیرو‌های بیگانه یک تصمیم عاقلانه بود.»

الاسدی با بیان اینکه نشست روز دوشنبه رهبران مقاومت عراق به بررسی همه جزئیات و امور مربوط به مقابله با آمریکایی‌ها پرداخته است، گفت: «راکت پراکنی‌های اخیر برای این است که قدرت واقعی مقاومت برای پاسخ به دشمن مخدوش شود. قدرت مقاومت خیلی بیشتر از یک راکت سرگردان است که به هدف نمی‌خورد.»

وی تاکید کرد: «آمریکا از توان مقاومت و نفرات و تجهیزات آن باخبر است و پاسخ مقاومت عراق پاسخی پاسخی مسئولانه و در خور عراق و بر حسب میزان خساراتی خواهد بود که توسط آمریکایی‌ها به عراق وارد آمده است.»


بیشتر بخوانید: عراق: کمیته تحقیق درباره ترور سردار سلیمانی به نتایج مهمی رسیده است


آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ملت شجاع ما گزینه‌های متعددی برای پاسخ‌گویی به افزایش تجاوز نیرو‌های اشغالگر در اختیار دارد که از جمله آن ورود به صفحه جدیدی از پیکار است. ملت صبور و مجاهد عراق حماسه مردمی بزرگی را رقم خواهند زد.»

شبکه المیادین به نقل از هادی العامری نوشت: «از مردم عراق می‌خواهیم تا در تظاهرات میلیونی علیه اشغالگری آمریکا که مقتدی صدر خواستار برگزاری آن شده، شرکت کنند.»

در همین حال «اکرم الکعبی»، دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» نیز ضمن استقبال از فراخوان مقتدی صدر، از مردم عراق خواست تا در این تظاهرات میلیونی شرکت کنند.

روز سه‌شنبه، ۲۴ دی، رهبر جریان صدر عراق خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نیرو‌های آمریکایی در کشورش شد.

مقتدی صدر خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نیرو‌های آمریکایی و نقض حاکمیت کشورش شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار