رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا اعلام کرد آرای کافی در سنا برای تصویب قطعنامه اختیارات جنگ وجود دارد.

چاک شومر: قطعنامه محدودیت اختیارات جنگی ترامپ در سنا به تصویب خواهد رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا اعلام کرد فکر می‌کند اکثریتی شامل ۵۱ سناتور قطعنامه اختیارات جنگ را به منظور جلوگیری از اقدامات نظامی بیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تصویب خواهند کرد.

این اقدام به معنای محکومیت سیاست رئیس جمهور آمریکا در سنا خواهد بود، که تحت کنترل جمهوریخواهان است.

شومر در یک کنفرانس خبری هفتگی اعلام کرد: ما فکر می‌کنیم (این قطعنامه) ۵۱ رأیی را که برای تصویب نیاز دارد، به دست خواهد آورد. بنابراین، ما روی زمان آن کار خواهیم کرد.

این قطعنامه در صورتی که در سنا به تصویب برسد، به امضای ترامپ برای اجرایی شدن نیاز ندارد، هر چند که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر این که آیا این اقدام الزام آور است یا خیر، اختلاف نظر دارند.

در صورت تصویب این طرح در سنا، ترامپ باید پیش از اقدام نظامی علیه ایران از کنگره آمریکا مجوز بگیرد. این طرح پس از آن مطرح شد که ترامپ به طور خودسرانه دستور ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را صادر کرد. نمایندگان کنگره با انتقاد از ترامپ، این اقدام وی را گامی آشکار برای تشدید تنش با ایران و آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه دانستند. از همین رو با ارائه این طرح خواستار محدود شدن اختیارات جنگی وی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار