با هماهنگی دادستانی و اداره کل تعزیرات واحد‌هایی که اصرار بر تخلف درج نکردن قیمت روی کالا دارند پلمب می‌شوند.

اصرار بر عدم درج قیمت، بی تعارف پلمب می‌کنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی امید جلیلی رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی امروز در نشست خبری "بی قیمت نخریم" به همراه معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت و مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد و رئیس اتاق اصناف مشهد در جمع خبرنگاران گفت: مبنا و پایه ی تخلفات در بازار تنها درج قیمت است و اگر واحدی با وجود تذکرات متعدد درج قیمت را نادیده بگیرد پلمب می‌کنیم.

او ادامه داد: پویش بی قیمت نخریم با قوه قهریه تبعات بهتری دارد و نتیجه بخش است در عین حال در این پویش نیاز به کمک مردم داریم و این مستلزم فرهنگ سازی است. 

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان گفت: جزای نقدی در واحد‌های صنفی بازدارنده نیست.درج نکردن  قیمت، پایه تخلفات بعدی است لذا با پلمب واحد امید است رعایت کنند.

لزوم تشدید نظارت ها

 

رضا شجاعی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان رضوی گفت: پس از اصلاح نرخ بنزین ، لزوم تشدید نظارت هابیشتر احساس شد لذا با کمک اهل رسانه توانستیم متخلفین و سوءاستفاده کنندگان را شناسایی کنیم.

او تصریح کرد: در قالب دو پویش بی قیمت نخریم؛ و گران نخریم متخلفین دستشان از بازار کوتاه ماند. انور نظارتی سازمان صمت از ۱ تا ۳۰ آذر ماه انجام گرفت که بلافاصله ظرف چند ساعت متخلف احضار و جریمه شد. 

معاون سازمان صمت گفت:از ابتدای سال تا کنون ۱ ۶۷۸ گزارش  تخلف درج نکردن قیمت داشتیم. یعنی بیشترین گزارشات به سامانه ۱۲۴ است وتخلف بعدی گران فروشی است.

شجاعی تصریح کرد: نصب برچسب قیمت ضمن کشف و کاهش تخلفات کنترل بازار را می‌تواند به همراه داشته باشد.
 

اجرای طرح لزوم درج قیمت ها در مجتمع های تجاری

 
امیر دلداری مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد نیز در این نشست  گفت:گرفتن تعهد محضری و نصب پرده بر عذرخواهی از مردم و تعهد به اینکه تخلف نکند و گام آخر تعطیلی مراحل گام به گام در اخطاریه هاست.

او تصریح کرد: در یکی از موارد تخلف یک واحد صنفی،واحد متخلف لباس ۳۰۰ تومانی را به یک میلیون ۸۰۰ هزارتومان به فروش می‌رساند، چون درج قیمت ندارد هر قیمتی را روی کالای خود می‌زنند و طرح نظارتی بر واحدهای صنفی از  ۲۱ دی شروع شده است  و تا پایان اسفند ادامه دارد.هم اکنون طرح درج قیمت در  مجتمع‌ها و پاساژ‌ها اجرا شده است.
 

همکاری مردم موثرترین عامل در جلوگیری از تخلف ها

 

محمود بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در این کمپین باید به سمت فرهنگ سازی پیش بریم و این باید از جانب مردم محقق شود. مساله ما تنها همکاری مردمی است. اگر وارد فروشگاهی شدید و برچسب قیمت نداشت، خرید نکنید. 

او ادامه داد: اینکه برای مغازه‌ای بازرس دلشته باشیم شدنی نیست، اما اینکه هر فرد بازرس افتخاری بازار باشد و اطلاع رسانی کنند موثرین عامل در جلوگیری از تخلف است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار