مدیر کل ثبت احوال استان،مردم نگران تاخیر در صدورکارت‌های هوشمند ملی خود نباشند،گفت:تا اواخر سال جاری مشکل صدور کارت هوشمند ملی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،احد جودی مدیر کل ثبت احوال استان در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه مدتی است به جای کارت ملی برگه‌های با کد رهگیری برای متقاضیان کارت هوشمند از سوی ثبت احوال داده می‌شود افزود:تا اواخر سال جاری مشکل صدور کارت هوشمند ملی حلی می‌شود و برگه‌های صادره دارای اعتبار می‌باشد.

اوبا اشاره به اینکه ۸۵ درصد مردم در سامانه کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند افزود:تلاش می‌شود زمانیکه ۹۵ درصد مردم کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند طرح جمع آوری شناسنامه‌ها رقم خواهد خورد.

او با بیان اینکه کارت هوشمند ملی هویت شخص بوده و تلاش می‌شود با تفاهم نامه‌های انجام شده بین دستگاه‌ها با استفاده از آن، اخذ کپی از سوی برخی از نهاد‌ها و دستگا‌ها از مردم صورت نگیرد افزود:متاسفانه با آماده بودن زیر ساخت‌ها از سوی ثبت احوال دریافت کپی از مدارک را از سوی برخی از ادارات و نهاد‌ها و بانک‌ها را شاهد هستیم.

سید علی موسوی حسینی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه شاهد کاهش سن ازدواج در بین دختران در این شهرستان را هستیم افزود: متاسفانه کاهش سن ازدواج باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود و لازم است خانواده‌ها در این مورد دقت کنند.

او از کاهش ۱۲ درصدی ولادت در این شهرستان نیز خبر داد و افزود:۷۳ درصد ولادت‌ها در این شهرستان مربوط روستا‌ها و ۲۷ درصد شهری است.

او از کاهش منفی ۱ درصدی وفات درسال جاری نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: سرطان، مشکلات تنفسی و حوادث به ترتیب از عوامل اصلی فوتی‌های این شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارت ملی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.