بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

هماهنگ نبودن وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال نگذاشت در ۴ دهه گذشته راهی المپیک شویم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در سال‌های گذشته هماهنگ نبودن وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال اجازه صعود به المپیک را از فوتبال ایران گرفت.

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ارزیابی اش از حذف تیم ملی فوتبال امید ایران از بازی‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: سطح فنی تیم امید فوتبال مان از تیم بزرگسالان مان پایین‌تر است و آن فوتبالی که در سطح توقع ما وجود دارد را نتوانست برآورده کند. به لحاظ ساختار تیمی فوتبالی که انتظار داشتیم را تیم امید ارائه نکرد.

هماهنگ نبودن وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال نگذاشت در ۴ دهه گذشته راهی المپیک شویم

تیم امید بار‌ها مربی اش را عوض کرد

ذوالفقانسب در تشریح مشکلات تیم فوتبال امید ادامه داد: همه بازیکنان بالاترین تلاش خود را انجام دادند و بیشترین انگیزه لازمه را داشتند، اما این عوامل نمی‌تواند به تنهایی برای رفتن به المپیک کافی باشد. تیم امید به دفعات مربی خودش را تغییر داد و تشکیلات این تیم عوض شد. اردوی‌های این تیم نیز به درستی انجام نشد. باشگاه‌ها نیز بازیکنان خود را به دلخواه خودشان در اختیار تیم امید نگذاشتند.


بیشتر بخوانید: ماجدی: فرصت سوزی عامل حذف تیم ملی فوتبال امید بود


بازیکنان و کادر فنی تمام تلاش خودشان را انجام دادند

او گفت: آمادگی لازمی که برای رفتن به المپیک نیاز بود در تیم امید وجود نداشت. بازیکنان تیم امید از لحاظ بدنی و مربیان از نظر فنی تمام تلاش خودشان را کردند و در این یکی-دو ماه اخیر هر کسی تمام تلاش خودش را کرد تا این تیم به شرایط آرمانی خودش برسد. اما باید این را هم در نظر داشت که تیمی مثل ازبکستان ۳ سال است که به صورت پیوسته تمرین می‌کند.

هماهنگ نبودن وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال نگذاشت در ۴ دهه گذشته راهی المپیک شویم

همه تیم‌ها با برنامه ریزی به مسابقات آمدند به جز ایران 

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: همین تیم ازبکستان ۲ سال پیش به ایران آمد و در ورزشگاه آزادی با ما بازی کرد. دیدید که همه تیم‌ها با برنامه ریزی و سازماندهی به مسابقات آمده بودند و همه چیز را در نظر گرفته بودند، به جز تیم ما. به نظر من به همین دلایل نباید انتظاری بیشتر از این داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: حیدری: بی برنامگی‌ها باعث حسرت نیم قرن صعود تیم ملی فوتبال امید به المپیک شده است


بازیکنان به خوبی هماهنگ نشده بودند

ذوالفقانسب درمورد انتقاداتی که به کادر فنی تیم امید می‌شود، بیان کرد: بسیاری از بازیکنان تیم امید در خارج از کشور و یا بسیاری دیگر در لیگ برتر و در تیم‌های خودشان به صورت ثابت بازی می‌کنند. اگر این بازیکنان به خوبی هماهنگ می‌شدند و ۳۰ تا ۴۰ بازی خوب تدارکاتی را برگزار می‌کردند، شک نکنید که نتیجه می‌گرفتند. به دلیل نداشتن برنامه ریزی، تیم امید به شرایط آرمانی خود نرسید.  

هماهنگ نبودن وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال نگذاشت در ۴ دهه گذشته راهی المپیک شویم

هماهنگ نبودن وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال نگذاشت راهی المپیک شویم

او درمورد ارزیابی خود از این که تیم امید در ۴ دهه اخیر موفق به صعود به المپیک نشده است، تصریح کرد: به نظر من هماهنگ نبودن فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و در آن مقطعی که سازمان تربیت بدنی وجود داشت، مهمترین دلیل این موضوع است. هیچگاه نهاد‌های مسئول تیم‌های ملی نتوانستند به یک وحدت فکری و عملی برسند. تیم امید باید از پایه خودش یعنی ۱۳ سالگی   توسط چند گروه سازماندهی می‌شد و برای ۶ ماه پایای منتهی به این مسابقات تیم آماده می‌شد.


بیشتر بخوانید: دهقانی: فوتبال روی بد خودش را به ما نشان داد


کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تازه ۲ یا ۳ ماه است که مشغول آماده کردن تیم امید هستیم. هماهنطور که گفتم تیم‌های باشگاهی نیز بازیکنان خود را در اختیار تیم‌های باشگاهی قرار نمی‌دادند. این یعنی نهایت بی برنامه بودن و نهایت مدیریت نداشتن.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
مقصرتاج بوده که دررفته
آخرین اخبار