رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرندیه گفت: سالیانه ۷ میلیون نفر در جهان براثر آلودگی هوا دچار مرگ قلبی و عروقی میشوند.

آلودگی هوا سالانه ۷ میلیون قربانی می‌گیرد لنگرودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرندیه در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای این شهرستان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی سالیانه هفت میلیون نفر در جهان و ۲۹ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زود رس قلبی و عروقی میشوندکه این افراد در ابتدا دارای زمینه‌های بیماری تنگی نفس، آسم و برونشیت قلبی و عروقی هستند.

لنگرودی افزود: از هر ۱۰ نفر ۹ نفر در معرض آلودگی هوا هستند که بیشتر این افراد از مشکل خودشان بی اطلاع هستند که اهمیت هوای پاک را بیش از پیش نشان می‌دهد.

او در مورد کارگروه هوای پاک و مدیریت پسماند‌های شهرستان زرندیه هم گفت: مشارکت‌های مردمی و صنایع میتواند دولت را در اجرای مفاد قانونی هوای پاک یاری کند و به مناسبت ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک و هفته هوای پاک در تاریخ ۲۴ دی تا ۲۹ دی ماه برنامه‌هایی برای اجرا در
در شهرستان زرندیه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرندیه بیان کرد: برگزاری جلسات برای کاهش آلودگی هوا در محل فرمانداری شهرستان زرندیه و همکاری با مرکز معاینه فنی شهرستان زرندیه برای تست رایگان خوردو‌ها از لحاظ آلایندگی و گاز خروجی خودرو‌ها از اگزوز ماشین‌ها در روز ۲۹ دی ماه، برگزاری جلسه با محیط بانان و همکاری آموزش و پرورش، کلاس‌های آموزشی و کمک به صنایع مستقر در شهرستان از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: هفته پاک امسال از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور سال اقدام و عمل نامگذاری شده است و با توجه به توسعه صنعت و به طبع آن افزایش غلظت آلاینده ها‌ی هوا مشکلاتی برای شهروندان بوجود می‌آید و سلامت آن‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد.

در جلسه برگزار شده امروز که با مشارکت فرمانداری محترم و کلیه ادارات و بخشداری‌ها و شهرداری‌ها اهمیت هوای پاک و مشکلاتی که میتواند هوای الوده ایجاد نماید مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکار‌های ساده جهت کاهش آلودگی توسط هر شخص طرح و مقرر شد شرداری‌ها نسبت به ساماندهی دفن زبال‌ها و نخاله‌های سازمانی در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.