امام جمعه شاهرود گفت: باید نتیجه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در خانواده‌ها موثر باشد، مصوبه‌های این شورا آنچنان که باید تاثیرگذار نبوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست شورای فرهنگی شهرستان شاهرود گفت: باید در فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی تغیراتی داده شود تا مردم نتایج مصوبه‌های آن را احساس کنند.

او در این نشست که محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را مناسب مردم این شهر ندانست و افزود: فضای فیزیکی کتابخانه‌ها برای نسل جوان جذاب نبوده و افزایش کیفیت آن‌ها نیاز به مساعدت جدی مسوولان این وزارتخانه دارد.

امام جمعه شاهرود تجلیل از مفاخر شهرستان را یادآور شد و گفت: برای بزرگداشت مفاخر این منطقه مانند علما و شهدا آن چنان که شایسته است حمایت نشد.

امینی بیان کرد: متاسفانه در جامعه کنونی، بسیاری از بزرگان کشور نزد نسل جوان ناشناخته هستند در حالی که پیگیر وضعیت شخصیت‌های ورزشی خارجی هستند.

او از نابسامانی در شبکه‌های اجتماعی هم گلایه کرده و افزود: مسوولان باید برای این بخش فکر اساسی کرده و زمینه استفاده بهینه از این فرصت را فراهم نمایند.

فرماندار شاهرود هم در این نشست از برگزاری همایش مفاخر شهرستان در اوایل سال ۹۹ خبر داد و گفت: یکی از مصوبه‌های سفر رییس‌جمهوری ساخت مجتمع فرهنگی شاهرود بود که اکنون زمین محل ساخت تامین شده و بزودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

نادر فخری با بیان این که هزینه ساخت این مجتمع ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده، افزود: در مرحله نخست ۵۰ میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافته است.

او افزود: برای توسعه همه جانبه شهرستان باید از ظرفیت‌های منطقه مانند امکانات طبیعی و نیروی انسانی مستعد استفاده شود.

فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: شهرستان شاهرود از نظر داشتن نیروی انسانی در حوزه فرهنگی، ادبی و هنری غنای بالایی دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بی اخلاقی در بخشی از شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، این امر موجب افول امور اخلاقی می‌شود.

سیدحسن حسینی شاهرودی افزود: تهیه پیوست فرهنگی برای اجرای طرح‌های عمرانی ضروری است که متاسفانه برای طرح‌های اقتصادی هیچ پیوست فرهنگی تهیه نشده است.

او گفت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی می‌بایست آن‌ها را شناسایی و تحلیل کرده و سپس برای هر کدام از آن‌ها راهکار ویژه تهیه شود تا اثر این کار در جامعه دیده شود.

در این نشست تبیین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شورای فرهنگ عمومی و تحلیلی از وضعیت فرهنگی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه ­های تحقق و اجرایی شدن آن‌ها، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل­های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون­ها و ابزار‌های مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهاد‌های لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.

همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری درجهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آن‌ها ازدیگر وظایف این شوراست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.