به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ولی الله محمدزاده مدیر کل
شیلات مازندران در جلسه هم اندیشی عوامل توسعه بازار
صادرات محصولات شیلاتی مازندران ایجاد هماهنگی بین شبکههای تولید در تمام بخشهای شیلاتی با مجریان صادراتی را از مهمترین اهداف این جلسه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که غالب تولید کنندگان بخشهای
کشاورزی، تولید کننده خرد محسوب میشوند، صادرات مستمر محصولات شیلاتی به خارج از کشور نیازمند شبکه تأمین محصولات است.
او بازار صادرات را عامل تقویت و ثبات بازار داخلی در تمام بخشهای مختلف شیلاتی دانست و افزود: در کنار توجه به بازار مصرف داخلی باید به بخش صادرات نیز توجه ویژه داشته باشیم.
مدیرکل شیلات مازندران ایجاد شبکه تولید بهمراه ساماندهی بین تولید کنندگان محصولات شیلاتی و صادرکنندگان را امری ضروری برشمرد و گفت: توجه به زنجیره ارزش صادرات بهمراه قیمت گذاری منطقی و متعادل محصولات شیلاتی، تشکیل کارگروه صادراتی استانی، انعقاد تفاهم نامه بین صادرکننده و تولید کننده محصولات شیلاتی بصورت فصلی، تشکیل بانک اطلاعاتی تولید محصولات با مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان و صندوق حمایت از صادرات محصولات شیلاتی از مهمترین موارد تقویت بخش صادرات شیلاتی است.
انتهای پیام/ س