دوکانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شد

رییس اداره دامپزشکی کنگاور از شناسایی دوکانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستا‌های قارلق بزرگ و داربسر این شهرستان خبر داد.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ریزه وندی گفت: چند روز پیش تلفاتی در یک واحد پرورش طیور خانگی در روستای قارلق بزرگ به اداره دامپزشکی اطلاع داده شد که کارشناسان مربوطه سریعا به محل اعزام و نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه‌های معتبر مرکز استان ارسال شد.

او با اشاره به این که نتیجه آزمایشات از ابتلای پرندگان مزبور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان حکایت داشت، افزود: در همین زمان تلفات گسترده‌ای از یک واحد پرورش بوقلمون در روستای داربسر نیز دریافت شد و مراحل فوق برای آن واحد نیز انجام و ابتلای آن به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به تایید آزمایشگاه دامپزشکی رسید.

رییس اداره دامپزشکی کنگاور با اعلام این که دو روستای مزبور فورا تحت نظارت کارشناسان قرار گرفتتند، گفت: اقدامات لازم برای قرنطینه و مهار بیماری در این دو روستا به سرعت انجام و با هماهنگی مرجع قضایی چندهزار قطعه پرنده مبتلا و مشکوک جمع آوری، معدوم و دفن بهداشتی شد.

ریزه وندی بیان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و به صورت گسترده و سریع به سایر پرندگان منتقل میشود.

او با بیان اینکه خسارت تمام طیور معدوم شده پس از کارشناسی به صاحبان آن‌ها پرداخت میشود، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از خرید طیور زنده خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.