۱۰۵ معلول مازندرانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: به منظور ایجاد اشتغال هدفمند و پایدار، توسعه توانبخشی معلولان از طریق آموزش‌های مهارتی آنان در دستور کار قرار دارد.

او هدف از طرح توانبخشی حرفه‌ای معلولان را آموزش، اشتغال و به کارگماری فرد معلول از طریق آن کار دانست و افزود: برای اشخاص معلول باید فرصتی برابر با ناتوانی‌های فردی شان در نظر گرفته شود تا شغلی متناسب با توانایی که دارند احراز گردد.

درویشی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه‌ای معلولان است ادامه داد: معلولین به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه ای، مددجویی و عدم تأمین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: به منظور پاسخ گویی به نیاز‌های آموزشی این جامعه و آماده سازی آن‌ها جهت احراز شغل مناسب و پایدار، چندین مرکز آموزش ثابت و آموزشگاه آزاد با استاندارد‌های آموزشی ویژه معلولان فعال شدند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار