سفیر چین در پاکستان با انتقاد از تلاش‌های واشنگتن علیه وریدور اقتصادی «سی پک» اعلام کرد دو کشور باید تضمین آینده اقتصادی خود را بیش از پیش استحکام بخشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از داون نیوز، یاو ژینگ، سفیر چین در پاکستان، از تلاش‌های واشنگتن علیه وریدور اقتصادی «سی پک» بین این دو کشور انتقاد کرد.

او اعلام کرد: همکاری‌های اقتصادی پکن و اسلام آباد در سال ۲۰۲۰ به کوریدور اقتصادی مشترک دو کشور (سی پک) محدود نخواهد شد.

این دیپلمات افزود آمریکا پیوسته در تلاش است تا مردم پاکستان را به کوریدور اقتصادی «سی پک» بدبین کند، ولی در حقیقت آن‌ها هیچ اطلاعاتی در خصوص این پروژه ندارند.

سفیر چین در پاکستان، با بیان اینکه کشورش به اینگونه تلاش‌های منفی آمریکا نمی‌دهد، افزود: پاکستان و چین دو شریک استراتژیک برای یکدیگر هستند، از این رو طرفین باید در راستای تضمین آینده اقتصادی خود با چشم پوشی از تلاش‌های منفی آمریکا روابط تجاری خود را بیش از پیش استحکام بخشند.

یاو ژینگ با بیان اینکه آمریکا نگران روابط خوب پاکستان و چین است گفت: اگر چه ما نگران توطئه‌های تجاری آمریکا علیه پکن در کشور‌های منطقه هستیم، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم روابط ما با اسلام آباد تحت تاثیر قرار گیرد.

اخیراً معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود پروژه سی پک باعث افزایش بدهی‌های خارجی اسلام آباد می‌شود.

دولت چین ضمن سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد دلاری در خاک پاکستان در تلاش است تا کوریدور اقتصادی مشترک دو کشور را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری کامل برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار