صالح آبادی گفت: تأمین مالی بالغ بر۸۰۰۰ میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح آبادی مدیرعامل توسعه تجارت در همایش توسعه کشاورزی که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: از بخش کشاورزی برای توسعه صادرات حمایت می‌کنیم.

او افزود: بانک توسعه صادرات، حلقه تأمین مالی محصولات کشاورزی است.

مدیرعامل توسعه تجارت ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم در بخش صادرات غیرنفتی کشور در شرایطی که درآمد‌های نفتی کاهش داشته، تولید و صادرات محصولات کشاورزی است؛ بانک توسعه صادرات بر مبنای رسالت خود، تمرکز خود را بر تأمین مالی حوزه‌های دارای مزیت افزایش داده و کشاورزی از حوزه‌هایی است که مورد حمایت این بانک توسعه‌ای قرار دارد.

صالح آبادی با تأکید براینکه بانک توسعه صادرات حلقه تأمین مالی صادرات محصولات کشاورزی است، گفت: این بانک در سال گذشته، تأمین مالی بالغ بر۸۰۰۰ میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی داشته است که این تسهیلات تا پایان آذر امسال، ۹۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته و همچنین مانده تسهیلات ما در این بخش ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

او یادآور شد که در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین بانک توسعه صادرات و ستاد نانو به امضا رسیده است که طی آن، ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش بنیان صادراتی شناسایی و به بانک معرفی می‌شوند تا فرایند اعطای تسهیلات مربوطه به این شرکت‌ها انجام شود.

علی صالح آبادی عمده‌ترین مشکل صادرات محصولات کشاورزی را خلاء رقابتی بودن محصولات عنوان کرد و گفت: در این حوزه ضروری است که تولید، تولیدی رقابتی و صادرات محور باشد؛ به این معنا که به لحاظ کیفیت، قیمت و رعایت استاندارد‌های بسته‌بندی قابل رقابت با رقبای خود باشد؛ لذا آموزش در این میان نقش تأثیرگذار و حتی سرنوشت‌ساز را ایفا می‌کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، تولید پایدار را یکی از رمز‌های موفقیت صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: کشور مبدا صادراتی توقع دارد در فواصل زمانی مشخص تداوم داشته و متوقف نشود؛ قطعا حفظ این راهبرد در کنار بازاریابی، منجر به حفظ بازار صادراتی خواهد شد.

او بیان کرد: خوشبختانه محصولات دارای ظرفیت خوبی مانند، پسته، زعفران، خرما، کشمش و سایر محصولات باغی و صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی داریم که به عنوان حلقه‌های تکمیلی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از سوی بانک توسعه صادرات تأمین مالی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار