وزیر رفاه و تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت یکی از مهمترین وعده‌های رییس‌جمهور جوانگرایی در نهاد‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت جوانان و وزارت رفاه اظهار کرد: انتصاب و انتخاب جوانان فرهیخته در عرصه مدیریت تحولی در کشور رقم می‌زند.

او با بیان اینکه بیانیه‌ی گام دوم مقام معظم رهبری توجه به جامعه جوانان به عنوان موضوع مهمی توجه شده است افزود: این بیانیه یک دارو و اکسیر شفابخش برای مشکلات همه جانبه کشور است.

شریعتمداری با بیان اینکه اگر از روز‌های اول پیروزی انقلاب اداره نهاد‌ها به جوانان سپرده می‌شد وضعیت کشور ما بهتر از الان بود، گفت: زمانی که به عنوان جانشین نخست وزیر انتخاب شدند تنها ۲۱ سالم بود و اگر همان روحیه در مدیران امروز کشور وجود داشته باشد وضعیت کشور بهبود می‌یابد.

وزیر رفاه با اشاره به این که  یکی از مهمترین وعده‌های رئیس جمهور به مردم با جوانگرایی در ادارات محقق می‌شودف بیان کرد: این دولت در سال پایان خود باید مدیریت را به جوانان بسپارد و نگاه جدیدتری داشته باشد.

او با بیان اینکه در عرصه جدید تعاونی‌ها با استفاده از مراکز رشد دهنده، شتاب دهنده و نوآوری روش مالی تضمین شده و استفاده از روش جدید در طرح مالی به عنوان یک الگو در حوزه تعاونی‌ها در حال انجام است ،افزود: همانطور که برای فعال شدن زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی اعمال شد باید برای جوانان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

شریعتمداری گفت: برای امسال پیشنهاد شد با استفاده از ۱۰ میلیارد تومان منابع از وزارت جوانان و سود بانک توسعه تعاون به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به راه‌اندازی تعاونی‌های جوانان اقدام شود.

وزیر رفاه با بیان اینکه نرخ بیکاری دانشگاهیان روند رو به افزایشی دارد ،گفت: باید فکری برای آن‌ها صورت گیرد و کمیته دائمی ملی و استانی و تعاونی‌ها به صورت عملیاتی‌تر فعال شود.

شریعتمداری تصریح کرد :علاوه بر فعالیت در حوزه اقتصادی در حوزه فرهنگی از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده می‌شود.

وزیر رفاه افزود: همکاری جدید معاونت فرهنگی_ اجتماعی ۲۰۰۰ خانه موجب شده است که ۴۹۰ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ که بالغ بر ۱۴ میلیون نفر در آن اشتغال دارند از دستاورد‌های ارزشمندی باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه کارگران برای ادامه زندگی به امکاناتی ارزشمند نیازمند هستند ،ادامه داد: سه هزار خانه بهداشت کارگران و ۲۷۰ مجموعه فرهنگی _ورزشی کارگری در کشور وجود دارد که ابزار نشاط آوری را برای جامعه کارگری فراهم می‌کند.

وزیر رفاه با بیان اینکه برای فعالیت‌های اجتماعی در حوزه بسیج می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم چرا که سازمان جوانان هلال احمر سازمان‌های مشاور تلاش‌های ارزشمندی در زمینه ساماندهی جوانان داشته اند، گفت: با توجه به جوانان نیاز ضروری در جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۲۱:۲۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
اگر چنین قصدی را داشت اولین نفر خود این آقا بود که باید از این پست به آن پست نرود ، بازنشسته شود که وجودش جز خسارات نفعی ندارد
آخرین اخبار