تفاهم نامه‌ای مشترک بین کمیته امداد و اداره کل امورعشایری استان به منظور توانمندسازی اقشارآسیب پذیر و مستعد در جامعه بویژه عشایر تحت حمایت به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد و اداره کل امور عشایری خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اهداف امضای این تفاهم نامه حمایت و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مددجویان جامعه عشایری، تلاش در راستای رفع مشکلات اشتغال عشایر مددجو و اجرای طرح مدیریت پرورش دام سبک عشایر مددجو در قالب طرح راهبری شغلی انجام گرفت.
 
در این تفاهم نامه بر تعهدات مشترک مبنی بر شناسایی عشایر نیازمند در سطح استان، فراهم کردن زمینه حضور عشایر در نمایشگاه‌های معرفی و عرصه محصولات تولیدی، همکاری جهت اجرای پروژه مشترک در خصوص طرح اصلاح مدیریت پرورش دام، برگزاری دوره آموزشی مشترک و نظارت برحسن اجرای تعهدات تاکید شده است.
 
در این تفاهم نامه؛ تعهدات کمیته امداد شناسایی و معرفی مددجویان نیازمند در ۱۱ شهرستان عشایر خیز استان، تامین تسهیلات قرض الحسنه برای مجریان واجد شرایط، ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایری، ارائه خدمات عمرانی و حمایت از طرح‌های دانش بنیان و نوآورانه درنظرگرفته شده است.
 
همچنین اداره کل امور عشایری، هماهنگی مستمر با این اداره کل، همکاری جهت اجرای پروژه مشترک در خصوص طرح اصلاح مدیریت پرورش دام، همکاری در زمینه آمار و اطلاعات جامعه عشایری به کمیته امداد، برگزاری دوره آموزشی مشترک و نظارت برحسن اجرای طرح را متعهد شد.
 
 مدت این تفاهم نامه از زمان مبادله ۲ساله و در ۵ ماده و ۱۹ بند تنظیم و به امضای دو مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی و اداره کل امور عشایری استان رسید.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.