اجرای طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی در قزوین

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از اجرای طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی در ۹۸ روستای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمیدرضا تبسمی معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۱ دی ماه آغاز شده است و تا ۲۴ بهمن ادامه دارد.

تبسمی افزود: این طرح به صورت نمونه گیری در ۹۸ روستای استان اجرا می‌شود.

او، هدف از اجرای این طرح را برآورد هزینه تمام شده یک کیلوگرم از محصولات زراعی، برآورد متوسط هزینه یک هکتار از محصولات زراعی به تفکیک مراحل مختلف کشت، برآورد متوسط هزینه آماده سازی زمین و کاشت، داشت و برداشت به تفکیک نوع عملیات و نحوه عملیات غیرماشینی و ماشینی وبرآورد متوسط میزان استفاده از منابع مختلف آب برای آبیاری مزارع و برآورد متوسط میزان و ارزش نهاده‌های مصرف شده کشاورزی (کود، سم، بذر) برای یک هکتار از محصولات زراعی بیان کرد.

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: آمار اطلاعاتی به دست آمده از اجرای طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای تصمیم گیری مسئولان در تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی درون مزرعه و همچنین تشویق و ترغیب بهره برداران به کشت و توسعه محصولات کشاورزی و سیاستگذاری در  زمینه تولید بیشتر داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار