مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف و کاهش دید ۱۶ پرواز ورودی و خروجی شرکت‌های مختلف هواپیمایی صبح امروز یکشنبه فرودگاه شهید مدنی تبریز لغو شد.

لغو ۱۶ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف و کاهش دید ۱۶ پرواز ورودی و خروجی شرکت‌های مختلف هواپیمایی صبح امروز یکشنبه فرودگاه شهید مدنی تبریز لغو شد.

آذری با بیان اینکه از این تعداد ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی بود، افزود: با توجه به بارش برف سنگین و کم سابقه در برخی شهر‌های کشور و هم چنین تبریز برخی پرواز‌های این فرودگاه لغو و برخی دیگر با تاخیر انجام می‌شود.

او گفت: ۵ پرواز ورودی از تهران از ساعت ۶ صبح امروز که به ترتیب متعلق به شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما، آتا، کاسپین و قشم بوده اند به دلیل دید پایین در فرودگاه مهرآباد لغو شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین پرواز شماره IR ۲۹۱ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهوازتبریز، پرواز شماره ۱۲۷۱ شرکت هواپیمایی قشم از شیراز، پرواز شماره ۶۹۱۱ شرکت هواپیمایی کاسپین از عسلویه نیز باطل اعلام شده و پرواز شماره ۹۰۰ شرکت ایران ایرتور از مشهد نیز با تاخیر انجام می‌شود.

️آذری با اشاره به لغو برخی از پرواز‌های خروجی فرودگاه تبریز نیز گفت: ۲ پرواز شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تبریز  تهران و پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایران ایرتور، قشم و کاسپین در مسیر تبریز  تهران نیز به دلیل دید کم فرودگاه مهرآباد باطل اعلام شده است.

او گفت: همچنین پرواز تبریز اهواز شرکت ایران ایر، تبریز عسلویه شرکت کاسپین و پرواز تبریز  شیراز شرکت هواپیمایی قشم نیز باطل شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: چندین مرحله برف روبی توسط پرسنل اداره ایمنی و هدایت زمینی هواپیما در فرودگاه تبریز انجام شده و باند فرودگاه تبریز باز و کاملا عملیاتی شده است.

آذری افزود: دلیل ابطال امروز پرواز‌های فرودگاه تبریز دید کم فرودگاه مهرآباد و عدم امکان انجام پرواز از آن فرودگاه بوده است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار